w

Mercedes-Maybach EQS Concept. Ma się świecić na bogato

Mercedes-Maybach EQS Concept 2021
Mercedes-Maybach EQS Concept. Ma się świecić na bogato

Niemiecka marka nie próżnuje. Przyjechała do Monachium z naprawdę ciekawymi projektami. Kolejnym z nich jest luksusowy SUV.

Trudno nie odnieść wrażenia, że Mercedes-Maybach EQS Concept ma sprostać oczekiwaniom azjatyckich klientów. Jego design jest tak mocno biżuteryjny, że w Europie może zostać uznany za sporą przesadę.

Mercedes-Maybach EQS - design
Design sprosta oczekiwaniom azjatyckich klientów

Samochód ma zaokrągloną sylwetkę SUV-a, która z pewnością wpływa na aerodynamikę. W oczy rzucają się wąskie, minimalistyczne elementy świetlne – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Uwagę zwraca również imitacja grilla, w którą wkomponowano listwy LED. Jedynym klasycznym akcentem jest tu „celownik” na masce.

Futurystyczne wnętrze

W kabinie dzieje się bardzo wiele, podobnie jak w pokazanych nieco wcześniej elektrycznych sedanach (EQS i EQE). Kokpit jest praktycznie taki sam i opiera się na jednym gładkim panelu, w który wkomponowano cyfrowe wskaźniki, centralny ekran multimedialny i wyświetlacz dla przedniego pasażera.

Mercedes-Maybach EQS Concept - wnętrze
Kokpit nawiązuje do sedanów EQS i EQE w wersjach produkcyjnych

Jako że to Maybach, z tyłu zamontowano dwa indywidualne fotele przedzielone wysokim tunelem. Wśród dobrodziejstw znajdują się oczywiście podnóżki, lodówka, systemy masażu, nastrojowe podświetlenie, dodatkowe ekrany, świetny system audio i panel sterowania.

Luksusowa niewiadoma

Podejrzewamy, że przynajmniej część elementów wykończeniowych nie trafi do seryjnego modelu, co oczywiście ma związek z praktycznością oraz kosztami. Mercedes-Maybach EQS skrywa napęd elektryczny, ale producent nie powalił się danymi technicznymi.

Wiadomo jedynie, że samochód korzysta z nowej płyty podłogowej. Baterie litowo-jonowe znajdujące się w produkcyjnej odmianie mają zapewniać do 600 kilometrów zasięgu. Data debiutu rynkowego nie została jeszcze ustalona.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jazda na rolkach po drodze S3

Jechała na rolkach po drodze ekspresowej. Średnio trafiona forma rozrywki (wideo)

BMW M3 E46 na hamowni

BMW M3 E46 z przebiegiem 280 tysięcy kilometrów. Ile zostało z pierwotnej mocy?