w

Aston Martin zaoferował zegarek. Kosztuje więcej, niż topowe BMW Serii 7 z dieslem. Absurd.

Aston Martin Watch
Aston Martin zaoferował zegarek. Kosztuje więcej, niż topowe BMW Serii 7 z dieslem. Absurd.

Zegarki mogą być prawdziwymi dziełami sztuki. Niektóre kosztują tyle, co luksusowe samochody, czego przykładem może być ten model.

Zacznijmy od tego, że stoi za tym Aston Martin. Brytyjski producent nawiązał współpracę z genialną szwajcarską firmą, czego efektem jest Tourbillon z unikatowymi „latającymi” mechanizmami.

Girard-Perregaux Aston Martin
Zegarek oferuje unikatowy mechanizm nawiązujący do modelu z XIX wieku

Głównym materiałem, z którego wykonano ten zegarek jest tytan klasy piątej. Średnica koperty czasomierza sięga 44 milimetrów. Co ciekawe, pokryto ją węglem Q, który jest jeszcze twardszy od diamentu.

Obudowa jest przezroczysta i zdradza niesamowity mechanizm nawiązujący do kieszonkowego zegarka Girard-Perreguax oferowanego w XIX wieku. Dzięki temu widać pracę wszystkich kluczowych podzespołów.

Producent zadbał oczywiście o detale. Wśród nich znajdziemy wirnik z białego złota, a także wygrawerowany napis Aston Martin. Ten drugi został wykończony materiałem luminescencyjnym, dlatego po zmroku świeci na niebiesko.

Zegarek Aston Martin w cenie limuzyny z dieslem

Przejdźmy do kluczowego wątku, czyli ceny. Powstanie tylko 18 takich zegarków, z których każdy ma kosztować po 146 000 dolarów. Uwzględniając aktualny kurs (3,67), potencjalny nabywca będzie musiał przeznaczyć 535 820 złotych. Sporo.

Aston Martin Girard-Perregaux price
Aston Martin i Girard-Perregaux wycenili zegarek na 535 820 złotych

To ogromna suma, nawet jak za unikatowe na dobro luksusowe. A gdyby tak dostać za tę kwotę nieco więcej? Można ją przeznaczyć na zegarek za 34 tysiące złotych (który też nie będzie byle jaki) oraz nowe BMW Serii 7 w przedłużonej wersji, pod którego maską znajdzie się topowy diesel oddający do dyspozycji 340 koni mechanicznych. Cena tej bawarskiej limuzyny w wariancie 740Ld xDrive to 501 300 złotych.

Warto dodać, że najmocniejsza wersja benzynowa Serii 7 (750i xDrive, 530 koni mechanicznych) kosztuje 548 400 złotych, a flagowa hybryda (745Le xDrive, 394 konie mechaniczne) – dokładnie 522 000 Choć trzeba mieć świadomość, że nabywcy takich przedmiotów mają już dawno limuzyny, jachty i samoloty…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieudane zawracania Kią Carnival

Zawracanie ze skrajnie prawego pasa. Kierowca Kii Carnival w akcji (wideo)

Audi e-tron Sportback test łosia

Audi e-tron Sportback w teście łosia: Masa własna zrobiła swoje (wideo)