Topowa konfiguracja sedana klasy wyższej Mercedesa trafiła na warsztat nadwornego tunera. Efekty tej wizyty są oczywiście znaczące.
Klasa E AMG w tej konfiguracji to Brabus 800. Przypomnijmy, że pod maską seryjnego Mercedesa mieszka czterolitrowa jednostka benzynowa z podwójnym doładowaniem, która potrafi generować aż 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Jak można się domyślać, w tym przypadku jest jeszcze więcej argumentów, by zostawić w tyle innych.
Brabus 800 został podkręcony do 800 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. Ten ogromny potencjał trafia na obie osie za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu. Takie wartości pozwalają na osiąganie setki w mniej niż trzy sekundy i rozwijanie ponad 300 km/h prędkości maksymalnej.
Zmiany stylistyczne są natomiast bardzo skromne. Ograniczają się jedynie do felgi, znaczków i czerwonych dodatków. I bardzo dobrze, bo w tym modelu więcej nie trzeba. To genialny długodystansowiec o osiągach supersportowych samochodów.