Niemiecka marka premium zaprezentowała światu swój nowy model na prąd. Jak można się domyślać, jest SUV-em.
Audi Q4 E-Tron od razu będzie oferowane w dwóch odmianach: konwencjonalnej i w stylu coupe. Różnice skupiają się głównie na linii dachu i tylnej części karoserii. Bez względu na rodzaj nadwozia, auto prezentuje się nowocześnie i masywnie zarazem.
Pas przedni zdobią wąskie reflektory sąsiadujące z dużą atrapą grilla. Z tyłu natomiast dominują lampy zachodzące na klapę bagażnika, które zostały połączone ledową listwą. Nie zabrakło także osłon wokół dolnych krawędzi.
Warto dodać, że elektryczne Audi ma 4588 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości i 2760 milimetrów rozstawu osi. To oznacza, że jest krótsze od modelu Q5 o 9 centymetrów. Można więc go przypisać do grona kompaktowych SUV-ów.
Ergonomicznie we wnętrzu
Z kolei we wnętrzu znajdziemy nowoczesne instrumenty, wśród których prym wiodą cyfrowe wskaźniki (10,25 cala) i dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 11,3 cala. Co ciekawe, projektanci zastosowali niezależny panel klimatyzacji ułatwiający obsługę. Uwagę zwracają także nowa kierownica, motyw przedłużonych dysz nawiewu po stronie pasażera i półka, na której umieszczono między innymi przycisk od odpalania i selektor kierunku jazdy.
Jeżeli chodzi o przestrzeń, to w obu rzędach bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Brak wysokiego tunelu środkowego z tyłu umożliwi także całkiem wygodną podróż piątemu pasażerowi. Bagażnik również robi pozytywne wrażenie. Jego pojemność to 520 litrów.
Audi Q4 E-Tron: dane techniczne, ceny
Przejdźmy do informacji kluczowych – związanych z układem napędowym. Niemiecki samochód będzie dostępny w trzech konfiguracjach. Każda z nich oferuje inne parametry:
- Q4 E-Tron 35: napęd RWD, bateria 52 kWh, 170 koni mechanicznych, zasięg do 349 km
- Q4 E-Tron 40: napęd RWD, bateria 77 kWh, 204 konie mechaniczne, zasięg do 520 km
- Q4 E-Tron 50: napęd AWD, bateria 77 kWh, 300 koni mechanicznych, zasięg do 497 km
Ile kosztuje Audi Q4 E-Tron? Polski cennik nie został jeszcze ujawniony, ale w Niemczech trzeba się liczyć z wydatkiem 41 900 euro za wariant podstawowy. To oznacza 191 064 złote (kurs 4,56). Dopłata do wersji coupe (Sportback) sięga 2000 euro.