Przedłużane wersje nadwoziowe nie są niczym nowym. Zazwyczaj są dostępne w topowych limuzynach.
Nie wiadomo skąd zamiłowanie do takich samochodów mają Azjaci. Są na tyle dużymi zwolennikami „longów”, że znani producenci oferują je nawet w popularnych modelach. Przykładem mogą być tu Peugeot 508 L oraz Skoda Octavia Pro.
Marka z Ingolstadt również widzi w tym szanse na większą sprzedaż. Właśnie dlatego stworzyła Audi A7 Long, które zostało przyłapane przez przypadkowych świadków. Niewykluczone, że fotografie uwieczniły prace nad tworzeniem materiału reklamowego tej odmiany.
Proporcje samochodu są oczywiście inne. Trudno mówić o sylwetce w stylu coupe, skoro klapa bagażnika przypomina teraz sedana. Zmieniła ona całkowicie koncepcję samochodu, choć trzeba przyznać, że sylwetka wygląda bardzo ciekawie – mniej dynamicznie, ale bardziej elegancko.
Samochód bazuje na platformie MLB EVO. Została ona przystosowana do różnego rodzaju napędów. Pod maskę trafią jednostki 2.0 TFSI oraz 3.0 TFSI. Nie zabraknie także quattro. Oficjalna premiera modelu powinna odbyć się w ciągu kilku najbliższych tygodni.