w

SEAT Tarraco debiutuje z mocnym silnikiem: 245 KM zapewni dobrą dynamikę

SEAT Tarraco 2.0 TSI
SEAT Tarraco debiutuje z mocnym silnikiem: 245 KM zapewni dobrą dynamikę

Flagowy SUV hiszpańskiej marki cieszy się całkiem sporym zainteresowaniem. Teraz do jego oferty dołącza nowy silnik.

Przypomnijmy, że Tarraco to bliźniacza konstrukcja Skody Kodiaq. Pod względem gabarytów i przestrzeni oba samochody oferują podobne warunki. SEAT wydaje się jednak nieco przyjemniej narysowany, ale to już kwestia gustu i prywatnych upodobań.

W kabinie znajdziemy ergonomiczny kokpit i dobre materiały wykończeniowe. Użytkownik ma do dyspozycji m.in.: cyfrowe wskaźniki, rozbudowany komputer pokładowy, niezależny panel klimatyzacji i dotykowy ekran multimedialny. Warto dodać, że wnętrze może posiadać trzy rzędy siedzeń – dla 7 osób.

Dla szybkich i konserwatywnych

Marka postanowił wypuścić na europejski rynek topowy wariant benzynowy. Został oparty na jednostce 2.0 TSI zintegrowanej z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG. Co ciekawe, nie jest to hybryda, tylko konwencjonalny układ. Oddaje do dyspozycji kierowcy 245 koni mechanicznych i 370 niutonometrów momentu obrotowego.

Tarraco 245 KM
Topowe Tarraco oferuje 245 KM i 370 Nm

Cały potencjał kierowany jest na obie osie (napęd 4Drive). W takiej konfiguracji można liczyć na przyspieszenie do 100 km/h w 6,2 sekundy i rozpędzanie się do 228 km/h. Są to znakomite parametry, bardzo zbliżone do 300-konnych hybryd (które są wyraźnie cięższe przez baterie) potencjalnych konkurentów.

Jak można się domyślać, 245-konna konfiguracja będzie oferowana w wersji FR, czyli tej stylistycznie usportowionej. Kierowca będzie miał do dyspozycji selektor trybów jazdy, który dostosuje pracę zespołu napędowego do jego wymagań.

Jeszcze w tym roku auto trafi do polskich salonów. Ceny nie zostały ujawnione.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dacia Sandero - porównanie obu generacji

Dacia Sandero 2021 jest wyraźnie droższa od poprzedniczki. Czy warto dopłacać 8000 zł? Porównanie obu generacji

Mercedes EQA 2021

EQA to kolejne auto elektryczne w gamie Mercedesa: ma oferować nawet 500 kilometrów zasięgu