Pomysłowość niektórych youtuberów motoryzacyjnych ogranicza jedynie wyobraźnia. Najbardziej popularni twórcy nie muszą przejmować się pieniędzmi, ponieważ dzięki wyświetleniom zarabiają krocie.
Mężczyzna prowadzący kanał Street Speed 717 postanowił pokazać światu nietypowy, terenowo-lotniczy wyczyn w swoim zupełnie nowym samochodzie. Los chciał, że był to RAM 1500 TRX, czyli amerykański pick-up o naprawdę dużej wartości.
Panowie wybrali odpowiednie miejsce i przygotowali najazd. Plan był dość prosty – wyskoczyć na „hopce” i polecieć jak najdalej. I zobaczymy co się stanie… Jak można się domyślać, nie miało to nic wspólnego z rozsądkiem czy bezpieczeństwem. Amatorskie próby kaskaderskie bez żadnych zabezpieczeń (nawet kasków) nie powinny być podejmowane.
Wysoki lot, duże szkody
Ten skok był naprawdę daleki – godny skoczków narciarskich. Trudno jednak mówić o lądowaniu telemarkiem. Samochód wyraźnie przechylił się w powietrzu, a energię pochłonęło głównie prawe przednie koło oraz… podwozie. Jakimś cudem nie doszło do dachowania.
Kierowca rozpędził się do około 75 km/h, co pozwoliło na pokonanie dobrych 30 metrów. Nie obyło się bez uszkodzeń samochodu. Cała dolna osłona została pokrzywiona – podczas kontaktu z ziemią uległa wgnieceniu. Tym samym uszkodzony został także zderzak.
Jak ujawnia kamera umieszczona we wnętrzu pojazdu, tylna szyba uległa pęknięciu. Kabina nie zdołała pochłonąć skutecznie całego uderzenia o miękką nawierzchnię i doszło do jej wygięcia. Ponadto, osłony skrzyni załadunkowej nadają się do wymiany. Co najważniejsze, układ napędowy pozostał w pełni sprawny.
RAM 1500 TRX – pick-up dla wymagających
Ten monstrualny pojazd jest ikoną amerykańskiej motoryzacji. Jego najnowsza odsłona ma pod maską silnik V8 o pojemności 6,2 litra. Benzynowy motor legitymuje się mocą 712 koni mechanicznych i momentem obrotowym sięgającym 880 niutonometrów.
Te poważne wartości trafiają na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej ZF, którą dysponuje także Jeep Grand Cherokee Trackhawk. To wszystko sprawia, że rozpędzanie do setki trwa około 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Bardzo wymagający układ napędowy wymagał zastosowania wzmocnionej ramy i zmiany niektórych podzespołów zawieszenia. RAM 1500 TRX posiada elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału, adaptacyjne amortyzatory i 35-calowe opony dedykowane temu modelowi.
Mimo sportowych osiągów, to wciąż zdolny off-roader. Umożliwia brodzenie do głębokości aż 813 milimetrów. Imponuje także prześwit wynoszący 30 centymetrów. Trzeba jednak liczyć się z gabarytami. Auto jest ponad 20 centymetrów szersze od konwencjonalnego RAM-a.