Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - Straszak na Alltracka - NaMasce

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi – Straszak na Alltracka

19

To już druga generacja Peugeota 508 RXH, czyli kombi segmentu D z lepszymi właściwościami terenowymi. A przy okazji, topowy model z lwem na masce. Trudno więc się dziwić, że styliści zadbali, by auto naprawdę świetnie wyglądało i wyróżniało się na drodze.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_2

Z zewnątrz…
508 RXH to duże, rodzinne kombi. Jeżeli dodamy do tego 184 mm prześwitu, nagle staje się też autem do jazdy w gorszych warunkach drogowych. Nie, to absolutnie nie jest samochód terenowy. 508 RXH nie ma takich ambicji. Szczególnie ten „poliftingowy”. Dlaczego? Może dlatego, że w odróżnieniu od poprzednika, nie ma napędu na obie osie…

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_3

Zmiany na zewnątrz są w zasadzie kosmetyczne. Ale jak najbardziej widoczne. Jest nowy pakiet listew ochronnych, nieco przestylizowany grill i całkiem nowe reflektory przednie. Doskonale prezentują się przednie LED-y do jazdy dziennej. Ich kształt nawiązuje do śladu lwich pazurów. Główne reflektory są oczywiście w pełni diodowe. Auto jest nieco wyższe od zwykłego kombi. Ma 1525 mm wysokości, 4828 mm długości i 1864 mm szerokości. Poza prześwitem, także kilka innych parametrów wskazuje na lekkie uterenowienie auta. Kąt natarcia wynosi 15,6, a zejścia prawie 20 stopni. Jak na rodzinne kombi, lepiej niż nieźle.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_4

… i we wnętrzu
Wnętrze pozostało za to praktycznie bez zmian. Było eleganckie, wygodne i… takie też jest w poliftowej 508 RXH. Jedyną różnicą są okolice lewarka automatycznej skrzyni. Zniknęła jedna z dźwigienek. Konstruktorzy przesunęli też sterowanie sferą audio i info. Poza tym, standard. Czyli wygodne fotele i kanapa. Naprawdę dużo miejsca na nogi i głowy. A wszystko to zrobiono i spasowano po mistrzowsku. No cóż, elegancja Francja.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_5

A propos miejsca. Auto zyskało na pojemności. I to sporo. Bagażnik pozwala teraz na zapakowanie do linii okien aż 550 litrów. Po złożeniu foteli, 1588 litrów do wysokości dachu! I są to naprawdę świetne rezultaty.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_6

Technologia
Poprzednik był autem hybrydowym. Dwulitrowy diesel (HDi) o mocy 163 KM współpracował z elektryczną jednostką generującą 37 KM. I na większości europejskich rynków auto nadal jest hybrydą. W Polsce, już nie. U nas zespól napędowy RXH stanowi dwulitrowy, 180-konny diesel BlueHDi. Motor jest bardzo elastyczny. Maksymalną moc osiąga od 3750 obrotów a pełnię momentu obrotowego – 400 Nm – od 2000 obrotów. To pozwala na sprint do 100 km/h w niewiele ponad 8 sekund i rozpędzenie się do 220 km/h.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_7

Czym zaowocowała zamiana hybrydy na samego diesla? Hybryda, w teorii, miała spalać 4,2 litra ON średnio. I w zasadzie tyle spalała. Ale w mieście, katalogowych 5 litrów za żadne skarby nie dało się osiągnąć. Teraz ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym w terenie zabudowanym 508 RXH palił nam 5 litrów, czyli… mniej niż podaje producent. Identycznie rzecz miała się ze średnim spalaniem. Producent przyznaje się do 4,6 litra. My, test zamknęliśmy w 4,3 litra! I to nam się bardzo podoba. Oczywiście, warunkiem niskiej konsumpcji jest dość rygorystyczne przestrzeganie ograniczeń. Generalnie, zasada jest jedna: „tisze jediesz, dalsze budiesz”! A po kolejnym zaostrzeniu przepisów i kar, to jedyna słuszna zasada!

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_8

Wrażenia z jazdy
Tak, model 508 korzysta z płyty głównej Citroena C5. Ale jazda nim wygląda zupełnie inaczej. Pomimo sztywniejszego (takie odniosłem wrażenie) i nieco wyższego zawieszenia, auto prowadzi się bardzo przewidywalnie. Zaryzykuję stwierdzenie, że komfortowo. Peugeotem 508 RXH jedzie się dużo wygodniej, niż Passatem Alltrackiem. Wspomniane wyżej zawieszenie współgra z bezpośrednim (ale bez przesady) układem kierowniczym. I choć auto nie ma (?!) napędu na obie osie, ani przez chwilę nie tracimy „wyczucia drogi”, albo może precyzyjniej, kontroli nad kierunkiem jazdy.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_9

Za przeniesienie napędu na przednią oś i zmianę przełożeń odpowiadał 6-biegowy automat, wyposażony oczywiście w tryb manualny. Zmiana ręczna może odbywać się dzięki łopatkom lub lewarkowi. Skrzynia nie jest jednak pokazem możliwości technologicznych. Zarówno DSG i Powershift są szybsze. Francuska przekładnia potrzebuje na zmianę biegów nieco więcej czasu. Trzeba jednak oddać, że pracuje z wysoką kulturą. W trakcie testu, zmieniając biegi, nie szarpała ani nie wykazywała irytującego w niektórych automatach oznak niezdecydowania.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_10

Okiem przedsiębiorcy
Peugeot 508 RXH to duże kombi z podwyższonym prześwitem, które powinno zainteresować floty. Auto ma bowiem sporo atutów. Duży bagażnik, podwyższona nieco ładowność i zawieszenie pozwalające wjechać nieco dalej niż „zwykłej” konkurencji. Auto jest dobrze wyposażone i, co istotne, świetnie wygląda. Koszt zakupu jest zbliżony do wspomnianego już Passata w wersji Alltrack i wynosi około 152 tys. złotych.

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_11

Peugeot przygotował jedną z najbogatszych ofert finansowych. Zainteresowani mają do wyboru 4 promocyjne warianty kredytowe: 50/50, 3×33%, 4×25% i Kredyt Komfort – każda opcja obejmuje pakiet ubezpieczenia 2,99%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast promocyjny leasing 104%, również pakietem ubezpieczenia 2,99% (na okres 24 miesięcy, z czynszem inicjalnym 45% i wykupem 19%).

peugeot_508_rxh_2.0_bluehdi_12

Podsumowanie
Po ostatnim liftingu, Peugeot 508 RXH prezentuje się rewelacyjnie. Tylko, czy to jest jeszcze RXH? W mojej opinii z uterenowionej hybrydy pozostała jedynie nazwa. Peugeot 508 RXH nie jest już H (hybrydowy) i nie jest też X (z napędem 4×4). Pozostał tylko R…

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

8.9 8.9

Po ostatnim liftingu, Peugeot 508 RXH prezentuje się rewelacyjnie. Tylko, czy to jest jeszcze RXH? W mojej opinii z uterenowionej hybrydy pozostała jedynie nazwa. Peugeot 508 RXH nie jest już H (hybrydowy) i nie jest też X (z napędem 4x4). Pozostał już tylko R…

  • 8.9
Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Mówią, że dziennikarz motoryzacyjny.

19 komentarzy

  1. Jeździłem nim, nowym Passatem i nowym Mondeo. Lew rządzi! Full Opcja wychodzi ok 180000 – w VW trzeba wydać grubo ponad 200000. Kompletnie nie wiem dlaczego? Znaczek? Niemiecka technologia? Buahahaha Porządnie odświeżoną gamą 508 Peugeot zupełnie zmienił moje pojęcie o Francuzach. Wykończenie na poziomie premium, design zachwyca, 2.0 hdi pracuje elegancko, a zawieszenie jest idealne – ani nie za twarde, ani nie za miękkie. Brakuje mi tutaj tylko porządnej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (2 i 3ka wchodzi moim zdaniem za późno, ale częściowo rekompensują nam to manatki do zmiany biegów przy kierownicy) oraz schowków (lubię jak telefon leży w widocznym miejscu obok zapalniczki).

  2. 508 RXH - ten prawdziwy RXH dnia

    Tak jak autor nie rozumiem nazewnictwa wersji po lifcie…Ani to nie 4×4, ani nie hybryda, ani nawet już nie R…bo jakby nie było 180 to mniej niż 200 koni. Muszę sprostować również dane co do spalania w mieście w wesji sprzed liftu….4.5 L, a czasem i niżej – elektryk robi swoje. Nowe Ledowe lampy może i ładne, ale czy lepsze niż skrętne bixenony? ….i czy doświetlają tak daleko …otóż nie…o tym żadna z recenzji już nie wspomni. Jeszcze nie było sytuacji kiedy pomniejszony o baterię bagażnik przeszkodził w załadunku bagaży na wakację, czy tak jak ostatnio przewiezieniu nowej zmywarki i innych akcesoriów za jednym razem. Ruszanie w totalnej ciszy i podróż na samym „prądzie” do 60km/h lub do momentu mocniejszego nacisku na pedał gazu…cisza na postoju, na swiatłach, w korku, na zjazdach, przy cofaniu…bezszelestny podjazd i wjazd do garażu. ..200 koni i 500 Nm …napęd 4×4…tryb Sport i opisany wyżej Zero Emition….TO jest PRAWDZIWY RXH.

    • WK

      Martin, spalanie to kwestia warunków, w których się poruszasz tym autem. Światła LED-owe to przyszłość, jak dotykowe ekrany. I w obu przypadkach nie jesteśmy w pełni przekonani. Czy ksenony i wyświetlacz ze zwykłymi przyciskami to gorsze rozwiązania? Według nas nie. I rzeczywiście, Francuzi mogli zdecydować się na nieco inną nazwę, bo ta jest myląca. A tak na marginesie, żałujemy, że nie ma już hybrydy na bazie 508, bo przypadła nam do gustu 🙂

      • 508 RXH - TEN PRAWDZIWY RXH dnia

        Jeżdżąc po mieście w sposób „normalny” czyli nie gazując od świateł do świateł :)….jazda ogranicza się do przedziału prędkości 0-50 km/h, częstego postoju na światłach, w korku itp….tak więc 4.5 L jest jak najbardziej realne, a niekiedy zużycie spada poniżej tej wartości. Nie twierdzę że Ledowe lampy nie są przyszłością – bo są, aczkolwiek skrętne xenony spisują się lepiej w zakrętach, jak i doświetlają na większą odległość. Autocentrum ma ciekawy test Led vs Xenon na swoim kanale Youtube, jak i test 508 Gt po lifcie, czyli z już w pełni Ledowym oświetleniem. Nie wiem dokładnie jaki jest koszt wymiany spalonego żarnika xenonowego, ale wg. prowadzącego w/w recenzję 508 Gt, w przypadku „spalonego” Leda wymianie podlega cały klosz!
        Co do dotykowego ekranu, recenzent również nie zalicza tej zmiany na lepszą, zaznaczając, że osoba nawet jego wzrostu (2.10 m) będzie miała problem z komfortową obsługą dotykowego ekranu. Tak więc obsługa joystick’iem, tuż pod ręką wydaje się bardziej sensowna-bezpieczna podczas podróży. Nowy 508 RXH po lifcie nadal oferowany jest w wersji hybrydowej – niestety nie w Polsce.

  3. Mam go już pół roku narazie jeździ bez problemów i awarii co do spalania hmm nie wiem jak oni jeżdżą chyba cały czas z górki ale mi się nie udało zejść poniżej 6 litrów, na autostradzie przy prędkości do 150 km na godzinke i przez dłuższy czas jest świetnie zamyka się w 7 litrach. Tyle mojego doświadczenia z jazdy a dodam że mam wersję z hybryda

  4. co za pierdoły odnośnie spalania ! poruszam sie takim samochodem od jakiegoś czasu i w mieście 7-8 litrów przy delikatnym operowaniem gazu, czemu wprowadzacie ludzi w błąd ?

  5. Niestety przy okazji faceliftingu zapomniano o aktywnych systemach bezpieczeństwa typu aktywny tempomat. Jak na auto klasy średniej za 150k to chyba jakaś pomyłka.

  6. Jestem użytkownikiem tego modelu od 1,5 roku, i chciałbym przestrzec wszystkich którzy chcą go nabyć. Seria drobnych usterek nie ma końca, począwszy od trzeszczących stelaży foteli, poprzez problemy z czujnikami parkowania na wymianie końcówek drążków kierowniczych po 23 tyś. km. Potencjalny kliencie jeżeli nie masz garażu to zapomnij o użytkowaniu zima, bo zamarzający Ad Blue skutecznie Ci to uniemożliwi. Ładny wygląd to nie wszystko.

  7. Mam pytanie czy może ktoś robił cziptuning silnik 2.0 hdi z 163 koni na więcej bo mi troszkę brak mocy przy jeździe pozamiejskiej przy komplecie osób i bagazach trochę słaby jest

Skomentuj artykuł