w ,

Nissan Note 1.2 DIG-S Tekna – Pozornie niewielki

Miejskie minivany nie należą do ulubionych samochodów młodych kierowców. Kwadratowe sylwetki i rodzinny charakter nie wzbudzają przecież najmniejszych emocji. Nissan Note udowadnia jednak, że tego typu konstrukcje mają sens i potrafią do siebie przekonać nawet największych (i najmłodszych) sceptyków.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_2

Karoseria
Jak na miejskiego minivana, Note prezentuje się naprawdę ciekawie. Zadziornie narysowane lampy i reflektory oraz wszechobecne przetłoczenia mogą się podobać. Testowany egzemplarz wzbogaca ponadto pakiet Sport (5000 zł), w którego skład wchodzą: 16-calowe felgi aluminiowe, przeprojektowane zderzaki, spojler dachowy, nakładki na progi i przyciemnione szyby tylne. Dzięki tym dodatkom niewielki Nissan wygląda znacznie atrakcyjniej niż konkurenci. Co ciekawe, ciepłe słowa na temat jego urody padały przede wszystkim z ust kierowców z jedynie kilkuletnim doświadczeniem. Czyżby japoński minivan łamał stereotyp? W pewnym stopniu?

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_3

Wnętrze
We wnętrzu próżno jednak szukać młodzieżowego charakteru. Nie ma zbędnych świecidełek, brokatu i fajerwerków. Jest za to solidnie zmontowany kokpit z czytelną i prostą w obsłudze konsolą centralną, którą ożywia lakierowany plastik. Na pochwałę zasługują także czytelne zegary w japońskim stylu i nieźle leżąca w dłoniach kierownica. Ogromną zaletą jest też duża liczba praktycznych schowków ułatwiających zabranie wszystkiego, co niezbędne i? zbędne. Również poziom wyposażenia zasługuje na uznanie. Klimatyzacja automatyczna, dotykowy panel multimedialny zintegrowany z przyzwoitym zestawem audio i nawigacją, elektryczne szyby i lusterka, wielofunkcyjna kierownica i tempomat to wystarczająco dużo, jak na miejski samochód.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_4

Przestrzeń w kabinie nie jest jednak miejska? Wręcz przeciwnie! Gdy z przodu usiądą wysokie osoby, to z tyłu zmieszczą się równie rośli pasażerowie. Ilość miejsca na nogi i głowy po prostu imponuje. O ile można doczepić się do wielkości siedzisk foteli, o tyle na tylnej kanapie jest naprawdę komfortowo. Tak dużej ilości ?powietrza? nie ma nawet w wielu współczesnych samochodach kompaktowych. Co istotne, wspomniana wyżej kanapa jest regulowana, dzięki czemu można aranżować tylną część wnętrza w zależności od swoich potrzeb.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_5

A bagażnik? Jest i to nie taki mały – 295 litrów powinno wystarczyć na weekendowy wyjazd ?w komplecie?. Przydałyby się jednak nieco regularniejsze kształty. Sporą zaletą jest niski próg załadunku ułatwiający wkładanie cięższych przedmiotów. Warto także zaznaczyć, że po rozłożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1465 litrów, co pozwala na przewiezienie przedmiotów o dużych gabarytach.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_6

Technologia
Pod maską prezentowanego Note?a znalazła się benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra generująca 98 KM i 147 Nm. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Tak skonfigurowany minivan Nissana osiąga 100 km/h w 11,7 sekundy i rozpędza się do 181 km/h. I są to wartości jak najbardziej akceptowalne. Nie bez znaczenia jest także niewielki apetyt na paliwo. Według producenta są to 4,3 litra w cyklu mieszanym. No cóż, być może, ale nie w normalnych warunkach podczas normalnej jazdy. Nasz test na dystansie 800 km zakończył się wynikiem na poziomie 5,5 litra. I choć jest to wartość większa niż podają oficjalne dane, to można z powodzeniem ją uznać za pozytywną.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_7

Wrażenia z jazdy
Note ma więcej charakteru niż większość kierowców przypuszcza. Auto potrafi lekko przychylać się na boki, ale pozostaje stabilne nawet podczas gwałtownych manewrów. Co ciekawe, przy wyższych prędkościach wcale nie jest podatne na boczne podmuchy wiatru. Wtedy daje się jednak we znaki brak szóstego biegu, co z kolei objawia się wyższym zużyciem paliwa i poziomem hałasu w kabinie. No właśnie, a co z komfortem? Jest i to przyzwoity, choć te większe poprzeczne nierówności dają się odczuć w kabinie. Pamiętajmy jednak, że nie jest to komfortowa limuzyna za pół miliona?

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_8

Naturalnym środowiskiem tego auta są jednak tereny podmiejskie i miasto samo w sobie. I właśnie tam niewielki Nissan czuje się bardzo dobrze. Niezła zwrotność, świetna widoczność na wszystkie strony i duże lusterka to elementy znacznie ułatwiające manewrowanie po zatłoczonych uliczkach. Nie bez znaczenia jest także system kamer umieszczonych z każdej strony pojazdu, dzięki któremu trzeba być naprawdę zdolnym, by się o coś otrzeć?

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_9

Okiem przedsiębiorcy
Nissan Note nigdy nie był królem flot i pewnie nigdy nim nie zostanie. Jest ofertą kierowaną w stronę indywidualnych klientów potrzebujących maksymalnie praktycznego pojazdu potrafiącego wyróżnić się z tłumu. Podstawowy wariant (Visia) z 80-konnym silnikiem benzynowym to wydatek co najmniej 43 990 zł. Najbogatsza wersja (Tekna) z 98-konną jednostką to minimum 67 990 zł. Egzemplarz testowy został wzbogacony o pakiet Sport co sprawia, że jego wartość przekracza 70 tysięcy.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_10

Oferta finansowa Nissana obejmuje zarówno kredyt jak i leasing. Ten pierwszy można otrzymać na nawet 96 miesięcy, przy równych miesięcznych ratach. Z kolei wariant leasingowy oferowany jest na okres od 24 do 64 miesięcy, z opłatą wstępną od 10% i równymi ratami leasingowymi i równocześnie zawartym ubezpieczeniem.

nissan_note_1.2_dig-s_tekna_11

Podsumowanie
Nissan Note to ciekawie wyglądający minivan idealnie spisujący się w mieście. W prezentowanej wersji jest bogato wyposażony i wystarczająco dynamiczny, by mógł spodobać się również młodym kierowcom. Za jego największą zaletę należy jednak uznać wyjątkowo przestronne wnętrze, które pozwala w komfortowy sposób przewieźć cztery, a nawet pięć osób. Przydałaby się tylko jakaś mała promocja?

 

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW serii 2 AC Schnitzer

Skoda Superb I (2001-2008) ? Tani luksus z Czech