Szwedzki stworzyli markę, która nawiązuje do Volvo, ale oferuje jedynie usportowione modele z ekologicznymi układami napędowymi.
Jej pierwszym dziełem jest Polestar 1. To kompaktowe coupe, które urzeka atrakcyjną sylwetką nawiązującą do innych modeli z Goteborga. Oprócz przyjemnego designu, oferuje naprawdę bardzo dobre osiągi.
Niestety, samochód nie jest częstym bywalcem polskich dróg. Niektórzy mieli szczęście i widzieli pojedyncze sztuki. W Skandynawii i na Zachodzie nie ma jednak problemu z dostępnością szwedzkiego modelu.
Polestar 1 – osiągi
Przejdźmy jednak do kluczowych informacji. Sercem samochodu jest dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy. Jego uzupełnieniem są dwie jednostki elektryczne umieszczone przy tylnej osi. Układ oferuje 609 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów.
Co ważne, problem z przenoszeniem potencjału na asfalt nie występuje, ponieważ Polestar 1 oferuje napęd na obie osie. Jak wynika z danych technicznych uzyskanych od producenta, sprint do setki zajmuje 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 250 km/h. Warto dodać, że to hybryda plug-in, którą można doładować z gniazdka. Potrafi realnie pokonać 100 kilometrów w trybie elektrycznym.
Poniższy test osiągów potwierdza możliwości samochodu. Polestar 1 błyskawicznie przyspiesza i nie traci wigoru nawet przy prędkościach autostradowych. Użytkownik bez problemu rozwija założone 250 km/h.
Warto dodać, że miejscem testu był autobahn – odcinek niemieckiej autostrady, który nie ma limitów prędkości. Nie zalecamy jednak powtarzać takich sprawdzianów, bo są one niebezpieczne w ruchu publicznym.