w

Współczesna interpretacja Porsche 928. Tak mogłoby wyglądać

Porsche 928 Concept 2022
Współczesna interpretacja Porsche 928. Tak mogłoby wyglądać

Niemiecka marka nie zawsze pozwalała na kontynuację produkcyjną swoich samochodów. Ten model jest tego przykładem.

Porsche 928 było wytwarzane od 1977 do 1995, co oznacza 17-letnie doświadczenie rynkowe. Dwudrzwiowe coupe doczekało się tylko jednej generacji, ale za to dostępnej w sześciu konfiguracjach silnikowych:

  • 928 (4.5 V8, 240 koni mechanicznych, 363 niutonometry)
  • 928 S (4.7 V8, 300 koni mechanicznych, 380 niutonometrów)
  • 928 S fl (4.7 V8, 310 koni mechanicznych, 400 niutonometrów)
  • 928 S4 (5.0 V8, 320 koni mechanicznych, 430 niutonometrów)
  • 928 GT (5.0 V8, 330 koni mechanicznych, 430 niutonometrów)
  • 928 GTS (5.4 V8, 350 koni mechanicznych, 500 niutonometrów).

Najsłabsza odmiana Porsche 928 rozpędzała się do setki w 7,5 sekundy i rozwijała 229 km/h prędkości maksymalnej. Z kolei topowa wersja osiągała 100 km/h w 5,4 sekundy i potrafiła pędzić 270 km/h.

Porsche 928 2022 – tak mogłoby wyglądać

Grafik z Brazylii, Guilherme Knop, postanowił zaprojektować współczesną interpretację tego modelu. Trzeba przyznać, że wykonał kawał świetnej roboty. Największe wrażenie robi skuteczne połączenie legendarnej sylwetki i klasycznych detali z nowoczesnością znaną z aktualnie oferowanych aut tego producenta.

Porsche 928 2022
Sylwetka świetnie nawiązuje do pierwszej generacji

Muskularność karoserii podkreślają masywne błotniki, które zostały wzbogacone przetłoczeniami. Przednia część karoserii zawiera oczywiście zaokrąglone reflektory z wypełnieniem LED oraz wąską maskę. Z tyłu natomiast zagościł niemal gładki zderzak, który sąsiaduje z diodowymi lampami połączonymi świetlną listwą. Pojawiły się także cztery końcówki układu wydechowego.

Porsche 928 2022 interior
W kabinie dominuje funkcja dotyku. Akcentem retro jest kierownica

Wnętrze również jest zaprojektowane z pomysłem. Motywem przewodnim jest funkcja dotyku, która charakteryzuje panel klimatyzacji, centralny ekran oraz wyświetlacz umieszczony przed pasażerem. Panel wskaźników wyświetla natomiast cyfrowe tarcze zegarów w charakterystycznej konfiguracji. Świetnie wygląda kierownica w stylu retro.

Porsche 928 E-Hybrid
Samochód mógłby skrywać układ hybrydowy znany z innych modeli Porsche

Trudno wspominać o układzie napędowym, skoro to tylko niezależny koncept, ale jeżeli udałoby się w niedługim czasie wypuścić na rynek współczesną interpretację Porsche 928, to z pewnością oferowałaby ona układ hybrydowy znany z innych modeli. Jest oparty na trzylitrowym V6 i na przykład w Cayenne oddaje do dyspozycji 462 konie mechaniczne i 700 niutonometrów.

Porsche 928 Concept
Brazylijski projektant odpowiedzialny za tę koncepcję pracował dla Volkswagena

Warto dodać, że Guilherme Knop pracował dla Volkswagena w studiach projektowych umiejscowionych w Potsdam, Wolfsburgu i Sao Paulo. Uczestniczył w tworzeniu takich modeli, jak Gol, Polo, Virtus i T-Cross. Ma więc spore doświadczenie.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes W108 Restmood

Restomod pełną gębą. Mercedes-Benz W108 z sercem AMG (wideo)

Drzewo spadło na samochód w Żywcu

Żywiec. Drzewo spadło na jadący samochód. Dwie osoby ranne (wideo)