Niemiecka marka nie zawsze pozwalała na kontynuację produkcyjną swoich samochodów. Ten model jest tego przykładem.
Porsche 928 było wytwarzane od 1977 do 1995, co oznacza 17-letnie doświadczenie rynkowe. Dwudrzwiowe coupe doczekało się tylko jednej generacji, ale za to dostępnej w sześciu konfiguracjach silnikowych:
- 928 (4.5 V8, 240 koni mechanicznych, 363 niutonometry)
- 928 S (4.7 V8, 300 koni mechanicznych, 380 niutonometrów)
- 928 S fl (4.7 V8, 310 koni mechanicznych, 400 niutonometrów)
- 928 S4 (5.0 V8, 320 koni mechanicznych, 430 niutonometrów)
- 928 GT (5.0 V8, 330 koni mechanicznych, 430 niutonometrów)
- 928 GTS (5.4 V8, 350 koni mechanicznych, 500 niutonometrów).
Najsłabsza odmiana Porsche 928 rozpędzała się do setki w 7,5 sekundy i rozwijała 229 km/h prędkości maksymalnej. Z kolei topowa wersja osiągała 100 km/h w 5,4 sekundy i potrafiła pędzić 270 km/h.
Porsche 928 2022 – tak mogłoby wyglądać
Grafik z Brazylii, Guilherme Knop, postanowił zaprojektować współczesną interpretację tego modelu. Trzeba przyznać, że wykonał kawał świetnej roboty. Największe wrażenie robi skuteczne połączenie legendarnej sylwetki i klasycznych detali z nowoczesnością znaną z aktualnie oferowanych aut tego producenta.
Muskularność karoserii podkreślają masywne błotniki, które zostały wzbogacone przetłoczeniami. Przednia część karoserii zawiera oczywiście zaokrąglone reflektory z wypełnieniem LED oraz wąską maskę. Z tyłu natomiast zagościł niemal gładki zderzak, który sąsiaduje z diodowymi lampami połączonymi świetlną listwą. Pojawiły się także cztery końcówki układu wydechowego.
Wnętrze również jest zaprojektowane z pomysłem. Motywem przewodnim jest funkcja dotyku, która charakteryzuje panel klimatyzacji, centralny ekran oraz wyświetlacz umieszczony przed pasażerem. Panel wskaźników wyświetla natomiast cyfrowe tarcze zegarów w charakterystycznej konfiguracji. Świetnie wygląda kierownica w stylu retro.
Trudno wspominać o układzie napędowym, skoro to tylko niezależny koncept, ale jeżeli udałoby się w niedługim czasie wypuścić na rynek współczesną interpretację Porsche 928, to z pewnością oferowałaby ona układ hybrydowy znany z innych modeli. Jest oparty na trzylitrowym V6 i na przykład w Cayenne oddaje do dyspozycji 462 konie mechaniczne i 700 niutonometrów.
Warto dodać, że Guilherme Knop pracował dla Volkswagena w studiach projektowych umiejscowionych w Potsdam, Wolfsburgu i Sao Paulo. Uczestniczył w tworzeniu takich modeli, jak Gol, Polo, Virtus i T-Cross. Ma więc spore doświadczenie.