Szwedzka marka premium postanowiła zaktualizować swój znak firmowy. Czy to oznacza chęć zmiany wizerunku?
Raczej nie. Volvo upraszcza swoje logo, aby dostosować się do panujących trendów. Różnice nie są bardzo duże, ale wyraźne. Motyw 3D ustąpił miejsca prostszemu, 2D. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy jest to ostateczna forma.
Nie wiadomo również, który model jako pierwszy będzie miał nowy znaczek Volvo na grillu. Krążą pogłoski, że zostanie on wprowadzony dopiero w 2023 roku. To oznacza, że do tego czasu szwedzkie auta będą utrzymywały to, które jest teraz.
Ewolucja
Logo Iron Mark przeszło kilka znaczących zmian w swojej historii. Znane jest od 1930 roku. To już prawie cały wiek. Trzy najbardziej znane projekty były używane od 2000 roku i nie dziwi nas, że producent zdecydował się na odświeżenie.
Volvo, jak wiele innych marek, jest tuż przed przełomem ofertowym. Gama modelowa będzie wkrótce oparta jedynie na wydajnych autach hybrydowych oraz elektrycznych. Jeżeli nie nastąpi jakiś istotny zwrot technologiczny, taka przyszłość czeka każdego producenta.
Trudno rozstrzygnąć, ile tak naprawdę potrwa etap przejściowy. Po nim ma nastąpić pełna elektryfikacja. To oznacza, że wszyscy europejscy klienci decydujący się na nowe pojazdy będą musieli wybrać napędy zasilane energią elektryczną. Dziś wydaje się to bardzo odległe, ale jesteśmy bliżej tych zmian, niż mogłoby się wydawać.