Firma uznała, że 10-biegowa skrzynia biegów jest zbyt droga i zbyt skomplikowana.
Nadzieja na Volkswagena Golfa, wyposażonego w 10-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, to już przeszłość. Volkswagen porzuca projekt 10-stopniowego DSG.
„Dwa miesiące temu prototyp został zniszczony”, powiedział na sympozjum w Wiedniu Friedrich Eichler, szef Volkswagena. „Oczywiście zapisałem wszystkie dane.” – dodał.
Martin Winterkorn, który był wówczas przewodniczącym VW, ogłosił w 2013 roku skrzynię biegów i wydajny silnik wysokoprężny na sympozjum motoryzacyjnym w Wiedniu.
W 2015 r. Miały one zadebiutować w Passacie i ostatecznie znaleźć zastosowanie w innych markach należących do VW Group. Zaprezentowane skrzynia byłaby dostępna w Golf GTI, GTD i R, począwszy od 2017 r. Różne warianty umożliwiłyby, zaimplementowanie w pojazdach z przednim lub tylnym napędem, a samo rozwiązanie mogłoby przenieść do około 550 Nm momentu obrotowego.