Niemiecka marka postanowiła połączyć kluczowe trendy, które aktualnie dominują w motoryzacji.
I tak powstał Volkswagen ID.5 2022. Po pierwsze, crossover. Po drugie, z sylwetką w stylu coupe. Po trzecie, posiadający elektryczny układ napędowy. Czy takie fundamenty pozwolą na odniesienie sukcesu? To już zweryfikuje rynek.
Podobieństwo do ID.4 nie jest oczywiście przypadkowe. To bliźniacze konstrukcje, które różnią się głownie sylwetkami. Cała reszta, w tym technologiczny fundament, to pokrewieństwo jeden do jednego. Producent zapełnił więc kolejną niszę.
Pas przedni jest praktycznie identyczny. Tworzą go reflektory z ciemnym wypełnieniem, listwy LED sąsiadujące z logo oraz masywny zderzak. Z tyłu natomiast dominują liczne przetłoczenia, wyraźnie pochylona szyba oraz spojler.
Minimalistyczne i nowoczesne wnętrze
Volkswagen ID.5 2022 ma również znajomy kokpit. Zegary osadzono na niewielkim wyświetlaczu, który został osadzony przed kierownicą. Nie ma tu równie dużej personalizacji, jak choćby w Golfie, który korzysta ze znacznie większego instrumentu.
Rolę centrum dowodzenia pełni ekran centralny, który posiada powszechnie stosowany interfejs Volkswagena. Został on zintegrowany z panelem klimatyzacji. Jesteśmy ciekawi czy w końcu ktoś wpadł na pomysł, przy podświetlić dotykowe przyciski od temperatury…
W kabinie powinno być tyle samo miejsca, co w ID.4. Jeżeli pojawi się jakaś różnica, to pewnie będzie to przestrzeń nad głowami w drugim rzędzie – przez nieco inaczej poprowadzoną linię dachu. Bagażnik ma jednak słuszną pojemność – dokładnie 549 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1561 litrów.
Volkswagen ID.5 – dane techniczne
Samochód wykorzystuje platformę MEB. Co ciekawe, w odróżnieniu od pokrewnego modelu, posiada tylko jedną, ale dużą baterię. Ma ona pojemność 77 kWh. Klient może wybierać spośród trzech wersji silnikowych:
- Pro (jeden silnik, 171 koni mechanicznych, 10,4 sekundy do setki, 160 km/h prędkości maksymalnej, 520 kilometrów maksymalnego zasięgu)
- Pro Performance (jeden silnik, 201 koni mechanicznych, 8,4 sekundy do setki, 160 km/h prędkości maksymalnej, 520 kilometrów maksymalnego zasięgu)
- GTX (dwa silniki, 295 koni mechanicznych, 6,3 sekundy do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej, 480 kilometrów maksymalnego zasięgu)
Volkswagen ID.5 2022 trafi na wybrane rynki w przyszłym roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, ale można założyć, że będzie trochę droższy od ID.4 w porównywalnych wersjach.