w

Volkswagen ID.5 2022 oficjalnie. Elektryczny crossover coupe nadjechał

VW ID.5
https://namasce.pl/takiego-zawracania-nikt-nie-mogl-sie-spodziewac-sprawca-podal-grzecznie-reke-ale-byl-pijany-wideo/

Niemiecka marka postanowiła połączyć kluczowe trendy, które aktualnie dominują w motoryzacji.

I tak powstał Volkswagen ID.5 2022. Po pierwsze, crossover. Po drugie, z sylwetką w stylu coupe. Po trzecie, posiadający elektryczny układ napędowy. Czy takie fundamenty pozwolą na odniesienie sukcesu? To już zweryfikuje rynek.

Volkswagen ID.5 front
Pas przedni jest bardzo zbliżony do tego z ID.4

Podobieństwo do ID.4 nie jest oczywiście przypadkowe. To bliźniacze konstrukcje, które różnią się głownie sylwetkami. Cała reszta, w tym technologiczny fundament, to pokrewieństwo jeden do jednego. Producent zapełnił więc kolejną niszę.

Volkswagen ID.5 2022 - rear
Z tyłu dominują obłości, spojler i wyraźnie pochylona szyba

Pas przedni jest praktycznie identyczny. Tworzą go reflektory z ciemnym wypełnieniem, listwy LED sąsiadujące z logo oraz masywny zderzak. Z tyłu natomiast dominują liczne przetłoczenia, wyraźnie pochylona szyba oraz spojler.

Minimalistyczne i nowoczesne wnętrze

Volkswagen ID.5 2022 ma również znajomy kokpit. Zegary osadzono na niewielkim wyświetlaczu, który został osadzony przed kierownicą. Nie ma tu równie dużej personalizacji, jak choćby w Golfie, który korzysta ze znacznie większego instrumentu.

Volkswagen ID.5 2022 - wnętrze
Rolę centrum dowodzenia pełni centralny ekran dotykowy zintegrowany z panelem klimatyzacji

Rolę centrum dowodzenia pełni ekran centralny, który posiada powszechnie stosowany interfejs Volkswagena. Został on zintegrowany z panelem klimatyzacji. Jesteśmy ciekawi czy w końcu ktoś wpadł na pomysł, przy podświetlić dotykowe przyciski od temperatury…

Volkswagen ID.5 2022 - bagażnik
Bazowa pojemność bagażnika to 549 litrów

W kabinie powinno być tyle samo miejsca, co w ID.4. Jeżeli pojawi się jakaś różnica, to pewnie będzie to przestrzeń nad głowami w drugim rzędzie – przez nieco inaczej poprowadzoną linię dachu. Bagażnik ma jednak słuszną pojemność – dokładnie 549 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1561 litrów.

Volkswagen ID.5 – dane techniczne

Samochód wykorzystuje platformę MEB. Co ciekawe, w odróżnieniu od pokrewnego modelu, posiada tylko jedną, ale dużą baterię. Ma ona pojemność 77 kWh. Klient może wybierać spośród trzech wersji silnikowych:

  • Pro (jeden silnik, 171 koni mechanicznych, 10,4 sekundy do setki, 160 km/h prędkości maksymalnej, 520 kilometrów maksymalnego zasięgu)
  • Pro Performance (jeden silnik, 201 koni mechanicznych, 8,4 sekundy do setki, 160 km/h prędkości maksymalnej, 520 kilometrów maksymalnego zasięgu)
  • GTX (dwa silniki, 295 koni mechanicznych, 6,3 sekundy do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej, 480 kilometrów maksymalnego zasięgu)

Volkswagen ID.5 2022 trafi na wybrane rynki w przyszłym roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, ale można założyć, że będzie trochę droższy od ID.4 w porównywalnych wersjach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Elektryczny Opel Combo

Opel e-Combo Cargo uzupełnia flotę elektrycznych aut użytkowych. Ile kosztuje w Polsce?

Mercedes-Benz C 300 e 2022

Nowy Mercedes-Benz C 300 e (plug-in) trafił do polskiej oferty. Pokona 100 kilometrów na prądzie!