w

Volkswagen ID.3 2024 oficjalnie. Te same parametry, ale więcej nowych technologii

Volkswagen ID.3 2024
Volkswagen ID.3 2024 oficjalnie. Te same parametry, ale więcej nowych technologii

Minęły niecałe trzy lata od wprowadzenia tego modelu na rynek. Niemiecka marka uznała, że to dobry moment, by wprowadzić jego zaktualizowaną wersję.

Oto Volkswagen ID.3 2024 w pełnej okazałości. Jest to pierwszy z serii samochodów na prąd tego producenta. Stanowi więc trzon nowej gamy, która z każdym rokiem będzie coraz większa. Co przyniósł jego lifting?

Jeżeli chodzi o stylistykę, to mówimy o zmianach niewielkich, żeby nie powiedzieć skromnych. Front otrzymał reflektory z nowym wypełnieniem i przeprojektowany zderzak z większymi wlotami. Z tyłu pojawiły się inne klosze lamp.

Jak zwykle przy okazji liftingu, oferta lakierów została poszerzona, czego przykładem może być prezentowana zieleń (Dark Olivine Green). Nowością są także wzory felg aluminiowych, które zostały zaprojektowane zgodnie z założeniami aerodynamicznymi.

Volkswagen ID.3 2024 – nowe technologie

Niemiecki producent twierdzi, że wdrożył wiele poprawek, które zasugerowali mu sami klienci. Wśród nich są materiały wyższej jakości, które zostały staranniej spasowane. Są także przyjemniejsze w dotyku. Obejmuje to także panele drzwiowe.

Część zastosowanych tworzyw pochodzi z recyklingu. Nie ma tu żadnego elementu pochodzenia zwierzęcego – wszystko miało być „eko”. Przykładowo, tapicerka Artvelours Eco jest wykonana w 71 procentach z przetworzonych materiałów.

Volkswagen ID.3 2024
Volkswagen ID.3 2024

Wskaźniki mieszczą się na wyświetlaczu o przekątnej 5,3 cala – podobnie jak w wersji sprzed liftingu. Przed nimi zagościła kierownica z dotykowymi przyciskami. Niestety, nie są one tak wygodne w obsłudze, jak te klasyczne.

Z kolei na konsoli centralnej zagościł większy, 12-calowy ekran dotykowy zintegrowany z licznymi funkcjami. Pod nim umieszczono przyciski sterujące głośnością multimediów i temperaturą. Jesteśmy ciekawi, czy w końcu zostały podświetlone (zgodnie z wolą klientów). Warto w tym miejscu zaznaczyć, że system ma teraz czytelniejszy interfejs i działa szybciej.

Volkswagen ID3 2024 wnętrze
Volkswagen ID.3 2024

Zaktualizowana architektura ID.3 wykorzystuje komputery sterujące ICAS. Na nich opiera się większość systemów w pojeździe. Pozostaje mieć nadzieję, że będą trwałe i pozbawione błędów.

Nowością jest także pamięć systemów wsparcia takich jak Travel Assist czy Park Assist Plus. Na podstawie zapisanych danych mogą korzystać z zapisanych manewrów parkowania.

Volkswagen ID3 2024
Volkswagen ID.3 2024

Volkswagen ID.3 2024 wyposażony jest w ten sam silnik elektryczny o moc 201 koni mechanicznych. Napędza on tylne koła. Baterie o pojemnościach 58 kWh i 77 kWh oferują takie same zasięgi, jak wcześniej.

Mniejszy akumulator litowo-jonowy pozwala pokonać do 426 kilometrów w cyklu mieszanym. Ten większy umożliwia przebycie do 546 kilometrów. Ładowanie za pomocą mocnej jednostki (170 kW) umożliwia uzupełnienie baterii od 5 do 80 procent w pół godziny.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Susie Wolff

Żona Toto Wolffa szefem Akademii F1. Ma jeden główny cel

Dacia Jogger Sleep Pack

Dacia Jogger Sleep Pack. Propozycja dla turystów