w

Volkswagen Golf po liftingu – co nowego?

Bestseller z Wolfsburga najwięcej zyskał w sferze multimediów i systemów wspomagających kierowcę.

Zmiany stylistyczne tradycyjnie ograniczyły się do detali. Za największą z nowinek na tym polu należy uznać tylne reflektory wykonane w technologii LED, które są standardem w każdej wersji. Delikatnie przestylizowano zderzaki, wloty powietrza i grill. Ponadto odświeżono paletę dostępnych lakierów – trzeba przyznać, że Golfowi do twarzy w nowym, złotym kolorze. Znacznie więcej nowości znajdziemy we wnętrzu – tu króluje nowy system multimedialny korzystający z 12,3 calowego wyświetlacza z możliwością kontroli gestami i głosem.

vw_golf_fl_21

Golf ponadto dostał „w spadku” znane z Passata systemy wspomagające kierowcę (jak np. Trailer Assist, który po raz pierwszy pojawi się w klasie kompaktów). System Trafic Jam Assist pomoże w bezpiecznym poruszaniu się w korkach. Sporo nowości również pod maską –  pojawią się nowe motory 1.5 TSI o mocy 150 KM z funkcją dezaktywacji cylindrów. Nieco później pojawi się jeszcze oszczędniejsza wersja BlueMotion, rozwijająca 130 KM. Ekologiczny e-Golf zadebiutuje podczas targów w Los Angeles – dzięki bateriom o większej pojemności ma oferować zasięg sięgający 300 kilometrów na jednym ładowaniu. Sportowe GTI zyskało więcej mocy – od teraz będzie oferowane z 230-konnym motorem 2.0 TSI, natomiast wersja Performance będzie rozwijać 245 KM. Pojawi się również zupełnie nowa. siedmiobiegowa przekładnia DSG – zastąpi starszy układ o sześciu przełożeniach.

 

Źródło: Motor1

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT AWD Premium – Recepta na doskonałość

Audi rozwija topową linię RS