w

Trzy wynalazki na prąd w ciekawym teście porównawczym: BMW iX3, Tesla Model Y i Nio ES6

BMW iX3 vs Tesla Model Y vs Nio ES6
Trzy wynalazki na prąd w ciekawym teście porównawczym: BMW iX3, Tesla Model Y i Nio ES6

Samochody elektryczne są coraz bliższą przyszłością motoryzacji. Warto przyzwyczajać się do tej myśli.

Coraz większa liczba producentów proponuje takie modele. Liderem jest oczywiście Tesla, która ma w swojej gamie tylko i wyłącznie auta na prąd. Bawarska marka również nie próżnuje. W jej gamie znajdziemy modele z serii „i”, które stopniowo zwiększają swoją flotę. Nieco bardziej egzotyczne jest NIO, czyli chińska marka idąca w ślady wspomnianej Tesli.

Do sieci trafiło bardzo ciekawe porównanie pojazdów wyżej wymienionych firm. Amerykanów reprezentuje Model Y. Auto oferowane jest w czterech konfiguracjach napędowych: Standard Range (RWD, 5,9 sek. do 100 km/h, v-max: 193 km/h, zasięg 370 km), Long Range (RWD, 5,5 sek. do 100 km/h, v-max: 209 km/h, zasięg: 483 km), Dual Motor (AWD, 4,8 sek. do 100 km/h, v-max: 217 km/h, zasięg 451 km) oraz Performance (AWD, 3,5 sek. do 100 km/h), v-max: 241 km/h, zasięg 451 km).

Obok Tesli znalazło się BMW iX3. Niemiecki SUV został zaprezentowany w 2020 roku i plasuje się w segmencie D. Skrywa układ eDrive, którego potencjał to 286 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie wartości umożliwiają osiąganie setki w 6,8 sekundy i rozpędzanie się do 180 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu to 460 kilometrów.

Trzecim samochodem jest NIO ES6. Chiński crossover skrywa napęd elektryczny dostępny w dwóch wariantach: 218 KM (bateria 70 kWh) i 326 KM (bateria 84 kWh). Zasięg na pełnych akumulatorach wynosi maksymalnie 510 kilometrów.

Porównanie trzech aut elektrycznych

Wszystkie samochody poddano próbom dynamicznym, technologicznym i zręcznościowym. Wyniki mogą was zaskoczyć. Tak się kształtują w poszczególnych kategoriach:

Test łosia:

  • Tesla Model: 73,5 km/h
  • NIO ES6: 71,8 km/h
  • BMW iX3: 70,8 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h:

  • NIO ES6: 4,3 sekundy
  • Tesla Model Y: 5,0 sek.
  • BMW iX3: 6,5 sek.

Hamowanie od 100 do 0 km/h:

  • NIO ES6: 36,3 metra
  • Tesla Model Y: 36,6 m
  • BMW iX3: 38,2 m

Okrążenie na torze:

  • Tesla Model Y: 00:57.00
  • NIO ES6: 00:59.54
  • BMW iX3: 1:00.38

Warto dodać, że przeprowadzono także próby na specjalnych rolkach imitujących śliską nawierzchnię. Tesla i NIO nie poradziły sobie z tym testem, a BMW nie zostało sprawdzone. Pewnie wnioski można jednak już postawić.

Chiński samochód nie ustępuje bardziej doświadczonej i przede wszystkim wizerunkowo mocniejszej konkurencji. Nie wiadomo jednak, czy spełnia europejskie warunki homologacyjne – szczególnie w dziedzinie bezpieczeństwa.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kolizja z autem nauki jazdy

Ważna lekcja podczas nauki jazdy: Kolizja z kursantem, ale wina innego kierowcy (wideo)

Volvo XC40 test

Volvo XC40 T3 – test, opinie, ceny, wrażenia z jazdy