Nie ma wątpliwości, że to jeden z najbardziej szanowanych modeli japońskiej marki. Uchodzi za synonim niezawodności.
Szczególnie te początkowe wcielania wyróżniają się niezwykłą trwałością. To one rozpoczęły żmudny proces budowania wizerunku opartego na bezawaryjności. Prezentowana Toyota Hilux pierwszej generacji została odnaleziona w stodole i czeka na odrobinę czułości fana motoryzacji.
Zacznijmy jednak od małego rysu historycznego tego samochodu. Toyota Hilux I została zaprezentowana w 1968 roku. Zastąpiła model Stout, który został wycofany cztery lata wcześniej.
Była nowoczesnym (jak na swoje czasy), kompaktowym pick-upem z ówcześnie zaawansowanym zawieszeniem (układ niezależny z przodu i pióra z tyłu) oraz pojedynczą kabiną. Produkowano ją tylko w Japonii i eksportowano na inne kontynenty.
Toyota Hilux pierwszej generacji na sprzedaż
To świetna baza pod projekt, jeżeli ktoś ma czas i pieniądze na renowację. „Cykl życia” tego modelu był intensywny przez dwie dekady. Auto zostało zakupione jako nowe przez japońskiego rolnika w 1969 roku.
Po dwudziestu latach użytkowania, właściciel nabył nowszego Hiluxa, a dotychczas używanego zaparkował w stodole. I tak było aż do niedawna, kiedy podjęto decyzję o sprzedaży.
Pojazd wygląda na zardzewiały z zewnątrz, ale nadaje się do renowacji. Jak zapewnia sprzedawca, został zaparkowany w garażu 30 lat temu i wtedy był w pełni sprawny.
Pod maską najpewniej znajduje się silnik o pojemności 1,9 litra generujący 95 koni mechanicznych. Licznik wskazuje przebieg wynoszący skromne 60 tysięcy mil, czyli około 100 tysięcy kilometrów. To bardzo mało.
Prezentowana Toyota Hilux pierwszej generacji wymaga wkładu finansowego i kompleksowej renowacji, ale jej oryginalny stan jest naprawdę warty uwagi. Fabryczne radio i kołpaki to dziś rzadkość.
Auto wystawione jest na portalu eBay. Najwyższa oferta na tę chwilę (21.12, godz. 12:04) wynosi zaledwie 222 dolary. Do końca aukcji pozostały 4 dni. Podejrzewamy, że to może być okazja, nawet po uwzględnieniu transportu. Lokalni nabywcy też powinni zainteresować się tym modelem.