w

Tesla Model 3 Performance vs 1200-konny GT-R – drag race (wideo)

Samochody elektryczne mają być gwoździem do trumny spalinowych odpowiedników. Póki co, rynek mieści i jedne, i drugie pojazdy, ale proporcje powoli się zmieniają.

Obie technologie mają swoje wady i zalety. W przypadku modeli na prąd, problemem jest słabo rozwinięta infrastruktura stacji ładowania, sam proces napełniania akumulatorów (bardzo czasochłonny) i ograniczony zasięg. Z drugiej strony, można liczyć na mniej podzespołów napędowych ulegających zużyciu oraz maksymalny moment obrotowy dostępny od zera.

Model 3 Performance vs GT-R 1200 KM

Teoretycznie zwykłe auto elektryczne może więc pokazać pazur już na starcie. Czy jednak poradzi sobie z japońskim sportowcem, który uległ przeróbkom zwiększającym moc do aż 1200 KM? No cóż, wiele zależy od dystansu i przeniesienia mocy na asfalt.

Ten drugi aspekt z pewnością przemawia za Teslą, ale Model 3, nawet w wersji Performance, nie dysponuje tak dużym stadem koni, jak Nissan po gruntownym tuningu. Wynik nie jest więc taki oczywisty. Zresztą, sami sprawdźcie:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kajto w akcji – przejazd z dronem (wideo)

Szaleństwo! Tesla Roadster osiąga 400 km/h w mniej niż 20 sekund (wideo)