w

Ten azjatycki SUV może zmienić klasę premium. „Niemiecka trójka” ma powody do obaw

Genesis GV80 Coupe
Ten azjatycki SUV może zmienić klasę premium. "Niemiecka trójka" ma powody do obaw

Nie jest tajemnicą, że chińskie marki samochodowe rozwijają się w błyskawicznym tempie i zaczynają zwiększać swoje udziały w Europie.

Tym razem jednak mamy dla Was model z innego państwa tego kontynentu. ten azjatycki SUV ma liczne argumenty, by konkurować z najlepszymi w swoim segmencie. Dla Polaków jest praktycznie nieznany, co nie oznacza, że nie cieszyłby się zainteresowaniem w naszym kraju.

Zacznijmy od tego, że prezentowane auto to SUV Coupe należący do segmentu E. To oznacza, że jego potencjalni rywale to BMW X6, Mercedes-Benz GLE Coupe i Audi Q8. Krótko mówiąc, zacne i mocne grono.

Azjatycki SUV z dużym potencjałem

Nie ma wątpliwości, że to model klasy premium. Do tego świetnie wyglądający. Genesis GV80 Coupe, bo właśnie o nim mowa, łączy elegancję z muskularnością – i to wszystko w minimalistycznej, bardzo spójnej formie.

Największym wyróżnikiem jest motyw oświetlenia. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zdecydowano się na podwójne elementy, które tworzą indywidualny charakter stylistyczny. Jak widać, niekiedy najprostsze wzory robią największe wrażenie.

Azjatycki SUV Premium Genesis GV80 Coupe
Genesis GV80 Coupe

Do tego dochodzą masywne błotniki i takie też zderzaki. Bardzo fajnie prezentuje się również duży grill o ładnej fakturze. Lekko sportowego sznytu dodają natomiast dwa tylne spojlery, które sąsiadują z mocno pochyloną szybą.

>Genesis X Convertible Concept. Tego potrzebują Europejczycy!

A co z wnętrzem? Tutaj także jest na czym zawiesić oko. Szeroki ekran umieszczony na podszybiu łączy cyfrowe wskaźniki z multimediami. Ten motyw już dawno wprowadził Mercedes, a teraz zaczyna go stosować również BMW.

Azjatycki SUV Premium Genesis GV80 Coupe
Genesis GV80 Coupe

W odróżnieniu od niemieckich marek, Genesis postawił na nieco lepszą ergonomię, co uwydatnia niezależny panel klimatyzacji, a także przyciski i pokrętła funkcyjne, których jest tu kilka. Jakość materiałów nie powinna budzić zastrzeżeń, podobnie jak poziom ich spasowania.

Genesis GV80 Coupe - wnętrze
Genesis GV80 Coupe

Gama silnikowa jest przyzwoita. Podstawę stanowi 2,5-litrowy silnik z doładowaniem, który oferuje 300 koni mechanicznych i 422 niutonometry. Dla fanów większej mocy przygotowano jednostkę 3.5 V6, która oddaje do dyspozycji 375 koni mechanicznych i 530 niutonometrów.

Na szczycie oferty znajduje się natomiast hybryda oparta na tym większym silniku. Oferuje ona dokładnie 409 koni mechanicznych i 549 niutonometrów. Klienci mają więc w czym wybierać, choć na Starym Kontynencie na pewno przydałby się także trzylitrowy diesel.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Dajcie znać, czy Genesis ma oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. z tego co wiem, to marka nie sprzedaje swoich aut w naszym kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW X2 2024

BMW X2 2024 nadjeżdża. A jednak uchowało się w gamie

Skoda Kodiaq 2024 - teaser

Hit Skody chwilę przed debiutem. Wiemy jak wygląda czeski SUV w nowym wydaniu