Kiedyś samochody sportowe miały określony rodzaj sylwetek. Były to przeważnie bardzo niskie i szerokie coupe o świetnych proporcjach.
Dziś trudno przypisać to określenie konkretnemu typowi nadwozia, ponieważ różnice w mocach i jakości prowadzenia zostały zamazane. Świetnymi tego przykładami mogą być zarówno sedany, jak i kombi. Takie bryły nieczęsto skrywają bardzo mocne silniki i świetne układy jezdne.
I właśnie z takimi autami mamy tutaj do czynienia. Mercedes-AMG E 63 S ma pod maską 4-litrowe V8 Bi-turbo, które generuje 612 KM i 850 Nm. Za przeniesienie mocy na obie osie odpowiada 9-biegowa przekładnia automatyczna. Obok tego mocarnego kombi stanął brytyjski supersedan, czyli Jaguar XE Project. Sercem tego niezwykłego i rzadko spotykanego auta jest 5-litrowe V8 oferujące 600 KM i 700 Nm. Tutaj także kierowca ma do dyspozycji ma napęd na obie osie, tyle że sprzęgnięty z 8-biegowym automatem.
Który z tych samochodów okaże się szybszy na prostym odcinku drogi? Trudno jednoznacznie stwierdzić, bo większy potencjał Mercedesa może zniwelować masa własna – Jaguar jest od niego 300 kg lżejszy. Wiele zależy więc od praw fizyki i wydajności systemów launch control.