w

Skoda Roadiaq, czyli Enyaq jako kamper. Gdyby tylko była spalinowa…

Skoda Roadiaq
Skoda Roadiaq, czyli Enyaq jako kamper. Gdyby tylko była spalinowa...

Czeska marka inwestuje w młodzież, co jest świetnym pomysłem i dbaniem o przyszłość. Właśnie dlatego, praktycznie co roku, powstają ciekawe projekty, które budują doświadczenie i zwiększają umiejętności zdolnych studentów.

Kolejny tego efekt to Skoda Roadiaq. Sama nazwa jest znakomita i pasuje zarówno do SUV-a, jak i prawdziwej terenówki. Może też odnosić się do samochodu turystycznego. I właśnie ten ostatni ma ją na klapie bagażnika.

I nie byłoby w tym nic kontrowersyjnego, gdyby nie to, że bazą dla tej koncepcji jest Enyaq. I nie czepiamy się gabarytów, bo przecież nie brakuje takich transformacji na rynku. Ba! Jest ich coraz więcej. Pewną zagwozdkę stanowi jednak napęd.

Skoda Roadiaq, czyli kamper na krótki dystans

Samochód turystyczny w swoim założeniu ma dawać wolność i swobodę w podróżowaniu. Powinien pozwalać zatrzymać się i dojechać tam, gdzie samolotem nie dotrzemy. W tym przypadku problemem jest układ elektryczny, który nie tylko zasila kuchenkę czy ogrzewanie, ale też napędza pojazd.

Skoda Roadiaq
Skoda Roadiaq

Powszechnie wiadomo, że Enyaq posiada tylko i wyłącznie elektryczne silniki. To oznacza ograniczony zasięg i konieczność dokładnego planowania ładowania, które też do tanich nie należy. Jazda kamperem nigdy do tanich nie należała, ale w takich okolicznościach może okazać się jeszcze droższa, a przy tym mniej praktyczna.

>Nowa Skoda Kodiaq blisko debiutu. Diesel utrzyma się w gamie

Jazda po dalekich zakątkach świata wydaje się nieco kłopotliwa. Nie wszędzie znajdziemy szybkie ładowarki. W wielu dużych miastach Europy jest nawet ciężko o zwykłą ładowarkę do auta, dlatego trudno mówić tu o użyteczności. Pamiętajmy jednak, że to jedynie koncepcja, która może zostać rozwinięta, gdy technologia pójdzie do przodu.

Skoda Roadiaq
Skoda Roadiaq

Wystarczyłoby przenieść ten projekt na Kodiaqa, czyli spalinowego SUV-a, by wszystko było cacy. Projekt wnętrza jest naprawdę świetny. Nadbudówka pozwoliła zwiększyć przestrzeń, co zmieniło kubaturę wnętrza.

W środku znajdziemy wygodne łóżko, telewizor, a nawet strefę biurową. Wszystko wygląda na bardzo solidnie wykonane. Łazienki tu nie ma, ale to akurat nic dziwnego przy tych gabarytach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M2 Alpha-N Performance

BMW M2 Alpha-N Performance. Nisko, szeroko, zielono

Były dyrektor generalny Audi Dieselgate

Sąd wydał wyrok. Były dyrektor generalny Audi musi zapłacić ponad milion euro