Skoda Octavia RS 2020 – do hybrydy dołączają benzyna i diesel

Skoda Octavia to jeden z ulubionych samochodów wśród Polaków. I nic w tym dziwnego, skoro za rozsądne pieniądze można mieć praktyczny, dobrze wykonany samochód ze sprawdzoną technologią VW.

Co ciekawe, klienci stosunkowo często stawiają też na wersje usportowione tego modelu. Teraz, gdy nadszedł czas na nową generację, musi upłynąć trochę czasu, byśmy mogli przekonać się, czy dalej RS-y cieszą się sporym wzięciem. Już na początku warto zaznaczyć, że teraz będą dostępne z trzema zestawami napędowymi: benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym.

Skoda Octavia RS – hybryda

Jakiś czas temu poznaliśmy pierwszy wariant, który uchodzi za ten najbardziej ekologiczny. Bazą całego układu jest silnik 1.4 TSI generujący 150 KM. Współpracuje z nim jednostka elektryczna rozwijająca 115 KM. Moc systemowa tego układu to 245 KM. Tyle wystarczy, by zobaczyć pierwszą setkę po 7,3 sekundy i rozpędzić się do 225 km/h. Należy w tym miejscu dodać, że uzupełnieniem tej technologii jest bateria o pojemności 13 kWh, która ma zapewniać do 60 km zasięgu na samym prądzie. Jako że to hybryda typu plug-in, możliwe jest ładowanie z domowego gniazdka (ok. 6 godzin) lub skorzystanie z dedykowanych stacji.

Skoda Octavia RS 2020 – diesel

Czeska marka nie mogła pozwolić sobie na usunięcie z oferty diesla, ponieważ stanowi on dużą część sprzedaży. W najnowszym wcieleniu wciąż jest to 2-litrowe TDI oddające do dyspozycji kierowcy 200 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik został zintegrowany z 7-biegową przekładnią DSG. Co ciekawe, wariant wysokoprężny jest dostępny w dwóch odmianach napędowych: FWD i 4×4. Taka konfiguracja umożliwia osiąganie 100 km/h w 6,8 sekundy.

Skoda Octavia RS 2020 – jaka moc w benzynie?

Flagowa propozycja ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy z rodziny TSI. Dzięki turbinie, generuje on 240 KM i 370 Nm momentu obrotowego. W standardzie uzupełnia go 6-biegowy manual, ale chętni na więcej wygody mogą postawić także na 7-biegowe DSG. Napęd na przód jest jedyną możliwością w tym wariancie. W takim zestawieniu, Octavia RS osiąga 100 km/h w 6,7 sekundy, czyli 0 0,6 szybciej niż hybryda i zaledwie 0,1 sekundy lepiej niż diesel z napędem na obie osie.

 

Leave A Reply