w

Renault coraz mocniej poza Europą

Grupa Renault kontynuuje z powodzeniem strategię ofensywy na rynkach pozaeuropejskich.

W 2012 roku Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży poza Europą sprzedając 1.279.598 samochodów (+ 9,1%). Po raz pierwszy w historii sprzedaż na te rynki stanowiła ponad połowę łącznej sprzedaży Grupy.

Niemniej międzynarodowy sukces nie pozwolił na skompensowanie 18-procentowego spadku sprzedaży w Europie.  Łączna sprzedaż Grupy na świecie wyniosła 2.550.286 samochodów, co daje spadek o 6,3%  w stosunku do 2011 roku.

 

Najważniejsze fakty roku 2012
– Na rynkach pozaeuropejskich: Grupa pobiła kolejny rekord sprzedaży i udziałów w rynku
w regionach Ameryki Środkowej i Południowej oraz Eurazji. Brazylia i Rosja są obecnie drugim i trzecim rynkiem Grupy.
– W Europie: w sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1.270.688 samochodów, co oznacza spadek o 18%.
– Rok 2012 przyniósł poszerzenie gamy samochodów elektrycznych z wprowadzeniem Twizy, które sprzedało się w ilości ponad 9 tys. sztuk. Dzięki Fluence Z.E. i Kangoo Z.E., Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie, w którym posiada 28% udziału.
– Wprowadzone w ostatnim kwartale roku w Europie i w Turcji Nowe Clio odniosło sukces wśród klientów.
– Samochody dostawcze: marka Renault zwiększyła swoje udziały w rynkach pozaeuropejskich,  a w Europie utrzymała pozycję lidera już po raz 15 z rzędu, zdobywając 15,5% udziałów w rynku.

 

Autor: Informacja prasowa
Źródło: Renault

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Qoros podbije Europę?

Czy kryzys w branży motoryzacyjnej dobiega końca?