Francuska marka nie osiada na laurach i przedstawia kolejne bardzo ciekawe projekty, które mogą przedstawiać przyszłość.
Jednym z nich jest Renault 4ever Trophy Concept. To mieszanka stylu retro z współczesnymi inspiracjami, która skrywa najnowsze technologie napędowe. Brzmi ciekawie, prawda? Przejdźmy jednak do rzeczy.
Od razu widać tu nawiązania do Renault 4, którego nowa generacja ma zaplanowany debiut na 2025 rok. Prezentowana zapowiedź przybrała formę crossovera reprezentującego segment B. To swego rodzaju elektryczny odpowiednik Captura.
Płaski front zdobią minimalistyczne elementy oświetlenia, które zostały umieszczone w ramce LED. Nieco niżej znalazł się masywny zderzak. Profil ujawnia kolejne poważne osłony, które sąsiadują z niewielkimi drzwiami. Minimalistyczną formę ma także tył pojazdu, który przez pionowe, klasycznie wyglądające lampy przypomina nieco MINI.
We wnętrzu jest jeszcze bardziej ascetycznie. Wszystko zostało oparte na kierownicy i przezroczystej płycie, na której wyświetlane są wskaźniki oraz pozostałe funkcje samochodu. Kabina wersji produkcyjnej z pewnością będzie wyglądać inaczej.
Renault 4ever Trophy Concept – dane techniczne
Nowość bazuje na płycie podłogowej CMF-BEV przystosowanej do napędów elektrycznych. Długość Renault 4ever Trophy Concept sięga 4160 milimetrów, co sugeruje zbieżność gabarytów ze wspomnianym Capturem. Jego wysokość wynosząca 1900 milimetrów z pewnością nie zostanie utrzymana w seryjnym modelu.
Renault 4ever Trophy Concept posiada silnik elektryczny generujący 134 konie mechaniczne. Moc trafia najpewniej na oś przednią. Setkę można zobaczyć po upływie niecałych 9 sekund. Z układem zintegrowano stosunkowo małą baterię o pojemności 42 kWh. Ma ona zapewniać do 402 kilometrów zasięgu.
Wprowadzenie produkcyjnego auta na rynek potrwa jeszcze trzy lata. Należy spodziewać się nieco mniej futurystycznej formy i technologii z innych aut elektrycznych francuskiego producenta. Design retro z pewnością pozostanie, podobnie jak w przypadku nowego Renault 5, które ma być elektrycznym odpowiednikiem Clio.