Modny i rodzinny samochód z silnikiem V8? A i owszem. Niemiecka marka stwierdziła, że udostępni swojego SUV-a w kolejnej usportowionej odmianie, która może stać się dla wielu klientów złotym środkiem.
Oto Porsche Cayenne GTS 2025, czyli zupełna nowość, która ma łączyć sportowe możliwości z praktycznym charakterem. Zacznijmy od tego, że debiutujący wariant będzie dostępny w obu wersjach nadwoziowych (konwencjonalnej i coupe).
Jeżeli chodzi o stylistykę, to różnice obejmują jedynie detale. Wśród nich znajdziemy oznaczenia GTS, nieco większe wloty powietrza w zderzaku oraz czerwone zaciski. Auto posiada także pakiet Sport Design, w skład którego wchodzą obramowania bocznych przeszkleń, nakładki progowe oraz poszerzenia błotników. Uwagę zwracają też reflektory LED Matrix HD z ciemnym wypełnieniem.
Ciekawostkę stanowią opcjonalne końcówki układu wydechowego, które zyskały kolor Dark Bronze. Całość została uzupełniona 21-calowymi felgami RS Spyder pokrytymi antracytowo-szarym lakierem. I jest to udana konfiguracja.
Wnętrze też zostało delikatnie „podrasowane”. Kluczowym elementem jest materiał Race-Tex, czyli wysokojakościowa tkanina przypominająca zamsz. Pokrywa między innymi fotele, które dysponują ośmiostopniową regulacją elektryczną.
W kabinie nie zabrakło również sportowej kierownicy GT, którą uzupełnia funkcja podgrzewania. Warto dodać, że klient może wybrać jeden z dwóch pakietów dekorów. Pierwszy z nich zdobi lakier Carmine Red, a drugi – Slate Grey Neo. Krótko mówiąc, czerwień lub szarość.
GTS posiada oczywiście nowoczesne instrumenty pokładowe, wśród których dominują ekrany. Ten bezpośrednio przed kierowcą to oczywiście cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Drugi, centralny odpowiada za multimedia i kluczowe funkcje. Z kolei trzeci powstał z myślą o pasażerze, który się nudzi.
Porsche Cayenne GTS 2025 – dane techniczne
Inżynierowie niemieckiej marki nie zamierzali osiadać na laurach, dlatego prezentowany wariant został odpowiednio dostrojony. Dotyczy to również pneumatycznego zawieszenia, które zostało obniżone o 10 milimetrów. Posiada dwuzaworowe amortyzatory oraz sztywne sprężyny. Z kolei przednie zwrotnice wraz z łożyskami pochodzą z topowego Turbo GT.
Niektórych zaskoczy, że koła Porsche Cayenne GTS 2025 są pochylone. Tak zwany „negatyw” sięga 0,58 stopnia, co pozytywnie przekłada się na właściwości jezdne niemieckiego SUV-a. Przy tym wszystkim udało się zachować optymalny poziom tłumienia nierówności.
>Fan czterech kółek sprzedaje auto. Mike Brewer oferuje swoje Porsche
Cayenne GTS skrywa czterolitrowe V8 z podwójnym doładowaniem. Jego potencjał wynosi 500 koni mechanicznych i 660 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na obie osie odpowiada ośmiobiegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S. Osiągi są bardzo dobre. Przyspieszenie do setki zajmuje 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Nowe Porsche Cayenne GTS z konwencjonalnym nadwoziem to wydatek 677 000 złotych. Wariant SUV Coupe kosztuje natomiast 693 000 złotych. Dealerzy już otworzyli listy zamówień. Europejskie dostawy rozpoczną się latem 2024 roku.