w

Porsche Cayenne GTS 2025, czyli kolejny sposób na V8 pod maską

Porsche Cayenne GTS 2025
Porsche Cayenne GTS 2025, czyli kolejny sposób na V8 pod maską

Modny i rodzinny samochód z silnikiem V8? A i owszem. Niemiecka marka stwierdziła, że udostępni swojego SUV-a w kolejnej usportowionej odmianie, która może stać się dla wielu klientów złotym środkiem.

Oto Porsche Cayenne GTS 2025, czyli zupełna nowość, która ma łączyć sportowe możliwości z praktycznym charakterem. Zacznijmy od tego, że debiutujący wariant będzie dostępny w obu wersjach nadwoziowych (konwencjonalnej i coupe).

Jeżeli chodzi o stylistykę, to różnice obejmują jedynie detale. Wśród nich znajdziemy oznaczenia GTS, nieco większe wloty powietrza w zderzaku oraz czerwone zaciski. Auto posiada także pakiet Sport Design, w skład którego wchodzą obramowania bocznych przeszkleń, nakładki progowe oraz poszerzenia błotników. Uwagę zwracają też reflektory LED Matrix HD z ciemnym wypełnieniem.

Porsche Cayenne GTS 2025
Porsche Cayenne GTS 2025

Ciekawostkę stanowią opcjonalne końcówki układu wydechowego, które zyskały kolor Dark Bronze. Całość została uzupełniona 21-calowymi felgami RS Spyder pokrytymi antracytowo-szarym lakierem. I jest to udana konfiguracja.

Wnętrze też zostało delikatnie „podrasowane”. Kluczowym elementem jest materiał Race-Tex, czyli wysokojakościowa tkanina przypominająca zamsz. Pokrywa między innymi fotele, które dysponują ośmiostopniową regulacją elektryczną.

Porsche Cayenne GTS 2025 wnętrze
Porsche Cayenne GTS 2025

W kabinie nie zabrakło również sportowej kierownicy GT, którą uzupełnia funkcja podgrzewania. Warto dodać, że klient może wybrać jeden z dwóch pakietów dekorów. Pierwszy z nich zdobi lakier Carmine Red, a drugi – Slate Grey Neo. Krótko mówiąc, czerwień lub szarość.

GTS posiada oczywiście nowoczesne instrumenty pokładowe, wśród których dominują ekrany. Ten bezpośrednio przed kierowcą to oczywiście cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Drugi, centralny odpowiada za multimedia i kluczowe funkcje. Z kolei trzeci powstał z myślą o pasażerze, który się nudzi.

Porsche Cayenne GTS 2025 – dane techniczne

Inżynierowie niemieckiej marki nie zamierzali osiadać na laurach, dlatego prezentowany wariant został odpowiednio dostrojony. Dotyczy to również pneumatycznego zawieszenia, które zostało obniżone o 10 milimetrów. Posiada dwuzaworowe amortyzatory oraz sztywne sprężyny. Z kolei przednie zwrotnice wraz z łożyskami pochodzą z topowego Turbo GT.

Niektórych zaskoczy, że koła Porsche Cayenne GTS 2025 są pochylone. Tak zwany „negatyw” sięga 0,58 stopnia, co pozytywnie przekłada się na właściwości jezdne niemieckiego SUV-a. Przy tym wszystkim udało się zachować optymalny poziom tłumienia nierówności.

>Fan czterech kółek sprzedaje auto. Mike Brewer oferuje swoje Porsche

Cayenne GTS skrywa czterolitrowe V8 z podwójnym doładowaniem. Jego potencjał wynosi 500 koni mechanicznych i 660 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na obie osie odpowiada ośmiobiegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S. Osiągi są bardzo dobre. Przyspieszenie do setki zajmuje 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Nowe Porsche Cayenne GTS z konwencjonalnym nadwoziem to wydatek 677 000 złotych. Wariant SUV Coupe kosztuje natomiast 693 000 złotych. Dealerzy już otworzyli listy zamówień. Europejskie dostawy rozpoczną się latem 2024 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC

Ten diesel zapewnia 1400 km zasięgu. Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC kryje jeszcze więcej zalet

Aston Martin DBX707 2025

Aston Martin DBX707 2025 nadjeżdża. Ma być bardziej użyteczny