w

Aston Martin DBX707 2025 nadjeżdża. Ma być bardziej użyteczny

Aston Martin DBX707 2025
Aston Martin DBX707 2025 nadjeżdża. Ma być bardziej użyteczny

Aktualizacja tego modelu wydaje się niespodzianką, ale zmiany nie stanowią rewolucji, tylko udoskonalenie, które ma poprawić poziom użyteczności, szczególnie w kabinie.

Aston Martin DBX707 2025 będzie jedyną konfiguracją tego SUV-a w ofercie. Krótko mówiąc, pozostałe warianty zostają wycofane. Czy to dobra decyzja? No cóż, prezentowana konstrukcja jest na rynku od 2020 roku, dlatego marka wie lepiej, czy opłaca się utrzymywać więcej konfiguracji w cenniku.

Zmiany dotyczące karoserii są wyjątkowo skromne. Te najbardziej widoczne dotyczą wysuwanych klamek. Bystre oko dostrzeże również nowe lusterka boczne. Przy okazji modernizacji, wprowadzono także pięć nowych lakierów: Epsilon Black, Sprint Green, Aura Green, Podium Green i Helios Yellow.

Aston Martin DBX707 2025 – wewnętrzne zmiany

Zmiany w kabinie są inspirowane projektami z DB12 i Vantage. Podkreśla to nowy system informacyjno-rozrywkowy, który obsługuje bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay. Puryści z pewnością docenią sporą liczbę fizycznych przycisków systemu HVAC, które pozwalają dobierać ustawienia układu kierowniczego, zawieszenia czy trybów jazdy. Z kolei wskaźniki są oczywiście cyfrowe. Osadzono je na wyświetlaczu o przekątnej 10,25 cala. Mają czytelny interfejs i pozwalają na drobną konfigurację.

Aston Martin Martin DBX707 2025 będzie oferowany w trzech wersjach wyposażeniowych: Inspire Sport, Inspire Comfort i Q. Każdy egzemplarz otrzyma w standardzie wspomniane instrumenty pokładowe, a także system audio o mocy 800 W, który obejmuje 14 głośników. Fani muzyki mogą dopłacić do zestawu Bowers & Wilkins (1600 W) dysponującym 23 głośnikami.

Aston Martin DBX707 2025 wnętrze
Aston Martin DBX707 2025

Pod maską obyło się bez zaskoczeń. Topowy DBX skrywa tę samą benzynową jednostkę o pojemności 4 litrów, która dysponuje podwójnym doładowaniem. Pod prawą stopą użytkownika kryje się 707 koni mechanicznych i 900 niutonometrów.

Z silnikiem zintegrowano dziewięciobiegową przekładnię automatyczną. W optymalnej sytuacji przekazuje te wartości na obie osie, ale może przenieść cały potencjał również w 100 procentach na tylną oś.

Aston Martin DBX707 2025
Aston Martin DBX707 2025

Osiągi są imponujące. SUV Astona Martina przyspiesza do setki w 3,1 sekundy i potrafi rozpędzać się do 300 km/h. W zatrzymaniu tego kolosa pomaga wydajny układ hamulcowy, który może ukrywać się za 23-calowymi felgami aluminiowymi (w standardzie są 22-calowe).

Produkcja zaktualizowanego DBX-a rozpocznie się w tym kwartale. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów pod koniec lata lub jesienią. Ceny w Polsce nie zostały jeszcze ujawnione, ale należy spodziewać się ponad miliona złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche Cayenne GTS 2025

Porsche Cayenne GTS 2025, czyli kolejny sposób na V8 pod maską

Opel Grandland 2025

Opel Grandland 2025 świeci na różne sposoby. W gamie hybryda i elektryk