Rzadko kiedy w segmencie D zdarzają się tak gruntowne modernizacje przy okazji liftingu. Odświeżony Peugeot 508 prezentuje się świetnie, co jest zasługą nowego pasa przedniego.
Polski oddział francuskiej marki ujawnił cennik, jaki będzie obowiązywał na naszym rynku. Ofertę otwiera podstawowa wersja Access zintegrowana z benzynowym silnikiem 1.6 VTi o mocy 120 KM. Taki wariant to wydatek 81 000 zł. Z tym silnikiem będzie dostępny tylko sedan. Nawet w podstawie można liczyć na dobre wyposażenie. Oprócz elektrycznych szyb i lusterek (z funkcją podgrzewania) znalazły się komputer pokładowy, system audio z 6 głośnikami i klimatyzacja. W kwestii bezpieczeństwa również nie powinno być zastrzeżeń. Auto zostało wyposażone w komplet poduszek powietrznych, pełen zakres systemów stabilizacji toru jazdy i progresywne wspomaganie kierownicy.
Podstawowy diesel to 1.6 e-HDi o mocy 115 KM. Oferowany będzie od drugiego poziomu wyposażenia (Active). Jego ceny startują od 99 700 zł (za sedana) i 103 500 zł (508 SW). Wersja Active będzie wzbogacona o dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania, nowy ekran dotykowy o przekątnej 7 cali i zestaw audio, w którego skład wchodzi 8 głośników.
Kolejne jednostki to popularny benzyniak 1.6 THP o zwiększonej mocy do 165 KM. Dostępny będzie z manualem jak i automatem. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, to dalej w ofercie pozostanie 2-litrowy motor HDI w dwóch wariantach: 140 KM (tylko manual) i 160 KM (manual lub automat). Ofertę zamyka wersja GT, która będzie dostępna z dieslem 2.0 HDI generującym 180 KM. Będzie dostępna wyłącznie ze skrzynią automatyczną. W tym przypadku ceny sedana zaczynają się od 143 900 zł, a SW od 148 900 zł. W wyposażeniu standardowym znajdą się w pełni ledowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, nawigacja, ekran dotykowy, skórzane i podgrzewane fotele, Head-up display i 18-calowe felgi.
Źródło: Peugeot