w

Polestar 3 oficjalnie. Dużo mocy i jeszcze więcej zasięgu

Polestar 3 2024
Polestar 3 2024

Szwedzka marka pokazała światu swój kolejny całkowicie elektryczny model, który ma być alternatywą dla SUV-ów premium.

Oto Polestar 3. Pod tą krótką nazwą kryje się samochód zapowiadany od kilku miesięcy. W końcu nadszedł czas, by ujawnić znaczą część tajemnic na temat tego pojazdu. Wielu fanów motoryzacji będzie na pewno pod wrażeniem.

Zacznijmy od stylistyki, która miesza skandynawski styl z nowoczesnością. Bryła wpisuje się w aktualnie panujące trendy, ale nie można jej nazywać typową.

Polestar 3 2024
Polestar 3 2024

Świetnie prezentują się wąskie przeszklenia boczne oraz elementy oświetlenia, które mają unikatowy kształt. Szczególnie przednie reflektory robią wrażenie. Przypominają trójramienne gwiazdki.

Choć zdjęcia skutecznie to ukrywają, gabaryty tego auta są naprawdę znaczące. Wystarczy zaznaczyć, że bazuje na platformie, którą wykorzystuje flagowy SUV Volvo. A to oznacza rozstaw osi zbliżony do trzech metrów.

Polestar 3 – dane techniczne

Oferta szwedzkiego opiera się na dwóch wariantach napędowych. Bazowa wersja posiada dwie jednostki, które łącznie generują 483 konie mechaniczne i 840 niutonometrów. Takie parametry pozwalają na osiąganie setki w 5 sekund.

Chętni na więcej wrażeń mogą nabyć wariant oferujący dokładnie 510 koni mechanicznych i 910 niutonometrów. Te wartości umożliwiają rozpędzanie do 100 km/h w ciągu 4,7 sekundy. Klienci mogą doposażać swoje egzemplarze w pakiet Performance, który oferuje dodatkowy zastrzyk mocy (27 koni mechanicznych), inaczej skonfigurowane zawieszenie i 22-calowe felgi.

Polestar 3
Polestar 3

Dla potencjalnych nabywców bardzo istotny jest oczywiście zasięg. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 111 kWh zapewnia do 610 kilometrów zasięgu (zgodnie z normami WLTP). Wydaje się, że to bardzo dobry rezultat przy tych osiągach.

Polestar 3
Polestar 3

Ważne jest również ładowanie. Inżynierowie zastosowali układ umożliwiający uzupełnianie energii za pomocą źródła o mocy do 250 kW. To bardzo duża wartość, ale Porsche Taycan pozwala już na używanie złącz 360 kW. Polestar 3 jest standardowo wyposażony w aluminiową obudowę ochronną i bazową pompę ciepła.

Kierowca może oczywiście dostosować tryb jazdy do swoich potrzeb. Aby zaoszczędzić ma możliwość wyłączenia tylnej jednostki. Podróż uprzyjemni natomiast zawieszenie pneumatyczne zapewniające odpowiedni komfort.

Polestar 3 – wnętrze

Koncepcja wnętrza jest coraz bardziej typowa dla aut elektrycznych. Projekt charakteryzuje się minimalistyczną formą, którą uzupełniają dwa wyświetlacze. Ten mniejszy znajduje się przed kierownicą i pełni rolę cyfrowych wskaźników.

Polestar 3 wnętrze
Polestar 3 2024

Drugi jest prawdziwym centrum dowodzenia. To oczywiście 14,5-calowy ekran dotykowy, który został umieszczony pionowo. Skupia wokół siebie większość funkcji samochodu. Korzysta z procesora Snapdragon, który został opracowany wspólnie z Google.

Warto również zwrócić uwagę na estetyczne, drewniane dekory i 25-głośnikowy zestaw audio Bowers & Wilkins, który jest propozycją dla maniaków muzyki doceniających najwyższy poziom jakości.

Polestar 3 z LiDARem

Nowy model otrzyma pakiet z LiDARem. Ma on zadebiutować wiosną przyszłego roku. System wykorzysta dodatkowe trzy kamery, cztery czujniki ultradźwiękowe i jednostkę sterującą NVIDIA. To wszystko ma pomóc w lepszej ocenie i skuteczniejszym przeanalizowaniu otoczenia.

Warto w tym miejscu dodać, że nawet bazowy Polestar 3 dysponuje pięcioma modułami radarowymi i dwunastoma czujnikami ultradźwiękowymi. Nowością jest czujnik monitorujący wnętrze, który pomaga chronić dzieci i zwierzęta pozostawione w aucie.

Polestar 3 będzie produkowany w Chengdu w Chinach. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec przyszłego roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, produkcją zajmą się także zakłady Volvo w Ridgeville (Południowa Karolina, Stany Zjednoczone).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

25-latek zgarnął 32 punkty w mniej, niż minutę

25-latek zgarnął 32 punkty w mniej, niż minutę. Czeka go sprawa w sądzie (wideo)

Kontrola policyjna z powodu lekceważenia zakazu ruchu

Jechał po zamkniętym odcinku drogi. „Nadział się” na patrol policji (wideo)