w

Pojedynek Mustanga Shelby ze skrzydlakiem Mercedesa. Czy SLS poradzi sobie z mocniejszym rywalem?

Mustang Shelby GT kontra SLS Black Series
Pojedynek Mustanga Shelby ze skrzydlakiem Mercedesa. Czy SLS poradzi sobie z mocniejszym rywalem?

To starcie wydaje się bardzo nietypowe. Oba samochody skrywają bardzo duże potencjały, ale uzyskiwane na różne sposoby.

Pojedynek Mustanga Shelby ze skrzydlakiem Mercedesa zapowiada się emocjonująco. Niektórych mogą zaskoczyć technologie zastosowane w obu modelach. Te różnice odgrywają kluczowe role.

Doładowany silnik w Mercedesie? Potężna jednostka wolnossąca w Mustangu? Niemieckie auto dużo cięższe? Nic bardziej mylnego. Jest dokładnie na odwrót. Właśnie dlatego trudno wskazać faworyta tego starcia.

Mustang Shelby GT kontra SLS Black Series

Przejdźmy jednak do szczegółów technicznych. Mercedes-Benz SLS AMG Black Series skrywa wolnossący silnik benzynowy o pojemności 6,2 litra. Konstrukcja V8 oddaje do dyspozycji użytkownika 631 koni mechanicznych oraz 630 niutonometrów. Masa własna pojazdu wynosi 1550 kilogramów.

Mustang Shelby GT vs Mercedes-Benz SLS Black Series
Mustang Shelby jest znacznie mocniejszy, ale też o wiele cięższy od SLS-a

Z kolei Mustang Shelby GT 500 skrywa doładowaną jednostkę V8 o pojemności 5,2 litra, która generuje 760 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Amerykański samochód ma więc znacznie więcej mocy, ale jest też wyraźnie cięższy – waży aż 1916 kilogramów.

W obu modelach znajdują się automatyczne skrzynie biegów i napędy na tylne osie. Bardzo wiele zależy więc od wydajności w przenoszeniu potencjały na asfalt. Nie jest łatwo dwóm kołom złapać przyczepność przy próbach korzystania z pełnego potencjału.

Szybko okazało się, że Mercedes-Benz SLS AMG jest w stanie lepiej wystartować. Mustang Shelby GT, mimo wyraźnie większej mocy, bardzo powoli nadrabiał straty.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai Ioniq 5

W tym kraju auta elektryczne to 84 procent rynku. Coś niezwykłego!

Tesla Model S

Elon Musk chciałby większych ulg w Indiach. Władze jednak twardo negocjują