w

Peugeot 408 w teście łosia. Wygląda jak Lambo, ale skręca gorzej

Peugeot 408 w teście łosia
Peugeot 408 w teście łosia. Wygląda jak Lambo, ale skręca gorzej

Trudno byłoby znaleźć crossovera coupe, który zwracałby skuteczniej uwagę, niż ten model. Francuzi wykonali genialną robotę.

Tak, Peugeot 408 wygląda znakomicie – i to z każdej strony. Nawet konserwatywni fani motoryzacji uważają, że ten projekt spełnia ich oczekiwania. Kipi nowoczesnością, ale nie robi tego w sposób nachalny stylistycznie. Wszystko skrojone jest tu na miarę.

Samochód jest trudny do sklasyfikowania. Bazuje na modularnej płycie podłogowej wykorzystywanej przez kompakty, ale pod względem długości jest jedynie 6 centymetrów krótszy od flagowego sedana, czyli modelu 508. Dzięki smuklejszej sylwetce, wygląda znacznie bardziej dynamicznie, niż 3008.  Krótko mówiąc, jest na czym zawiesić wzrok.

Peugeot 408 w teście łosia

Nie jest tajemnicą, że SUV-y i crossovery nie lubią dynamicznych zmian toru jazdy. Ich wysokie nadwozia połączone ze sporymi prześwitami zazwyczaj eliminują zwinność, która charakteryzuje lżejsze i niższe pojazdy. Czy Peugeot 408 przeczy fizyce? Niestety nie.

Zanim jednak o szczegółach, warto dodać, że w teście wziął udział egzemplarz wyposażony w silnik 1.2 PureTech generujący 130 koni mechanicznych. Został on sprzęgnięty z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która przekazuje moc na oś przednią. Taka konfiguracja oznacza masę własną poniżej 1,5 tony. Hybryda plug-in znajdująca się w gamie jest wyraźnie cięższa.

>Smart #1 Brabus w teście łosia. Miotało nim, jak flagą na wietrze. „Zero kontroli” (wideo)

To jednak nie oznacza, że auto spisało się wybitnie w teście łosia. Jak można dostrzec na nagraniu, już przy 73 km/h nie zdołało uniknąć kontaktu z pachołkami. W drugiej fazie pokonywania szykany ujawniło wyraźną tendencję do podsterowności. Próba została zaliczona przy 72 km/h.

Peugeot 408 w teście łosia
Auto wykazało się tendencją do podsterowności przechodzącą w wyraźną nadsterowność, co może być związane z przeciętnie dostrojonym układem stabilizacji toru jazdy

Co ciekawe, przy 75 km/h doszło do strącenia tylko jednego pachołka i utrzymania odpowiedniego toru jazdy. Niewykluczone więc, że zmiana konfiguracji systemu stabilizacji toru jazdy przyniesie pozytywne skutki i nie trzeba będzie poważniej ingerować w układ jezdny. Szkoda, że 408 nie jest zwinniejszy, bo jego karoseria może sugerować usportowiony charakter.

Ile kosztuje Peugeot 408? Bazowy wariant został wyceniony na 143 000 złotych. W standardzie klient otrzymuje 130-konną wersję benzynową, ośmiobiegowy automat oraz wyposażenie Allure. Na drugim biegunie cennika znajduje się 225-konna hybryda plug-in w wersji GT, która oznacza wydatek 202 850 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stodoła Hammonda

Stodoła Hammonda. Ten projekt pochłonął mnóstwo siana. Coś imponującego!

Ford Mustang Diesel

Ford Mustang Diesel o mocy 1500 KM i kłęby dymu. Greta go znienawidzi…