w

Peugeot 408 First Edition już dostępny. Limitowany, piękny i drogi

Peugeot 408 First Edition
Peugeot 408 First Edition już dostępny. Limitowany, piękny i drogi

Francuzi wykonali kawał dobrej roboty projektując ten samochód. Ma duże szanse na odniesienie sukcesu.

Tanio jednak nie będzie – przynajmniej na początku, o czym świadczy Peugeot 408 First Edition. To limitowana wersja specjalna, która otwiera ofertę tego modelu. Za kilka miesięcy powinien pojawić się regularny cennik z pełnym wachlarzem konfiguracji wyposażeniowych i silnikowych.

Zacznijmy od tego, że nowy model jest konstrukcyjnym bliźniakiem Citroena C5 X. Jego sylwetka wydaje się jednak bardziej dynamiczna, a przy tym – atrakcyjniejsza. Najnowszy nurt stylistyczny tego producenta świetnie uzupełnia ten kształt nadwozia.

Peugeot 408 First Edition – drogo, ale na bogato

Za ten wariant trzeba zapłacić 211 000 złotych – przynajmniej tak wynika z oficjalnego komunikatu prasowego. Co obejmuje ta kwota? Pierwsze, co rzuca się w oczy to lakier „Niebieski Obsession”, który został uzupełniony 20-calowymi felgami Monolithe.

We wnętrzu znajdziemy oczywiście futurystyczny, bardzo dobrze wykonany kokpit, który czerpie garściami z modelu 308. Oferuje cyfrowe wskaźniki z dużymi możliwościami personalizacji, dotykowy ekran multimedialny (10-calowy) o sprawnym działaniu, atrakcyjne dekory i godne materiały zahaczające o klasę premium.

Peugeot 408 Crossover Coupe 2023
Sylwetka jest dynamiczna i nowoczesna zarazem, Czerpie garściami z Citroena C5 X

Oprócz tego użytkownik ma do dyspozycji skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację automatyczną, nawigację oraz podgrzewane, elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu.

Czas przejść do danych technicznych. Peugeot 408 First Edition skrywa układ hybrydowy plug-in. Oparto go na doładowanej jednostce benzynowej uzupełnionej silnikiem elektrycznym. Łączny potencjał tego zestawu to 225 koni mechanicznych. Przenoszeniem mocy na oś przednią zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna.

Peugeot 408 Crossover - wnętrze
Kokpit to udany projekt znany z modelu 308. Poziom przestronności będzie jednak wyższy, niż w kompakcie

Bateria ma pojemność 13,2 kWh, co powinno umożliwiać pokonanie około 50 kilometrów w trybie elektrycznym. Warto dodać, że nabycie wersji First Edition obejmuje tzw. Electric Pack:

  • Easy Wall Box – łatwą w obsłudze stację ładowania pojazdów elektrycznych (produkt jednofazowy, skalowany do 32 A, 7,4 kW, wyposażony w kabel o długości 5 m i wtyczkę typu 2).
  • Przedpłaconą kartę do publicznych ładowarek największej sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej – GreenWay, umożliwiającą pobranie 200 kWh energii oraz 24/7 dostęp do Centrum Wsparcia GreenWay.

Na limitowaną wersję zdecydują się zagorzali fani francuskiej marki. Wszyscy pozostali klienci zaczekają na pozostałe konfiguracje, które najpewniej będą wyraźnie tańsze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dacia Jogger Camperiz

Dacia Jogger jako mały kamper. Jest dobra, bo tania i oszczędna

Nowy Nissan X-Trail

Nissan X-Trail 2022 ma już polski cennik. Za podstawę trzeba zapłacić 181 500 złotych