Najnowsza generacja francuskiego samochodu kompaktowego imponuje pod względem stylistycznym.
Design rogi świetne wrażenie. Widać, że projektanci są w formie. Peugeot 308 2021 przyciąga uwagę skuteczniej, niż większość konkurentów. Wielu twierdzi, że jego wygląd zahacza już o klasę premium. A to przecież chodzi.
Gama jednostek napędowych jest jednak skromna na tle lidera segmentu – Volkswagena Golfa. Klienci mogą postawić na jeden z kilku wariantów:
- 1.2 PureTech 110 KM
- 1.2 PureTech 130 KM
- 1.5 BlueHDi 130 KM
- 1.6 PureTech Hybrid 180 KM
- 1.6 PureTech Hybrid 225 KM
Według nas przydałaby się mocniejsza wersja benzynowa. Peugeot mógłby dołożyć do oferty konwencjonalną jednostkę 1.6 PureTech o mocy 180 koni mechanicznych – najlepiej zintegrowaną za automatem. Byłaby tańsza, niż hybrydy, a przy tym równie mocna, lżejsza i bardziej praktyczna.
Tymczasem do sieci trafiły informacje na temat odmiany elektrycznej. To dość oczywiste posunięcie, biorąc pod uwagę trendy, jakie teraz dominują. Należy spodziewać się jej w 2023 roku. Podejrzewamy, że do tego czasu ta technologia pójdzie jeszcze do przodu, dlatego trudno zgadywać, jakie parametry będzie oferować elektryczny Peugeot 308. Czy wcześniej marka uraczy nas czymś bardziej konserwatywnym? Mamy nadzieję.