w

Oto Jiangnan U2. Przyjrzyj się dobrze. Za niedługo mogą Ci kazać czymś takim jeździć

Jiangnan U2
Jiangnan U2

Motoryzacja ma różne oblicza – od pragmatycznych po te najbardziej szalone. Dziś mamy jeszcze wybór. Czy za kilkanaście lat też tak będzie?

No cóż, może być różnie. Zaostrzające się normy emisji spalin wkrótce wyeliminują z obiegu samochody spalinowe. Przypomnijmy, że już w 2035 roku wejdzie w życie zakaz sprzedaży aut na paliwa płynne (benzyna, olej napędowy, LPG).

Na rynku pierwotnym będą więc tylko modele elektryczne – przynajmniej w Unii Europejskiej. Trzeba optymistycznie założyć, że technologia pójdzie do przodu, ale z historii już wiemy, że narzucanie jednej koncepcji i sztuczne likwidowanie innych to zawsze duże zagrożenie.

Normy emisji spalin zostaną zamienione na normy zużycia energii. Krótko mówiąc, SUV-y i duże samochody przestaną istnieć – jeżeli rzeczywiście ktoś tu patrzy na ekologię. W sprzedaży zostaną jedynie te pojazdy, które zużywają mało energii.

Jiangnan U2, czyli przyszłość motoryzacji

I tu przechodzimy do głównego bohatera tego materiału. To Jiangnan U2. Azjatycko brzmiąca nazwa nie jest oczywiście przypadkowa. To twór w pełni chiński, który stylistycznie nawiązuje do poczciwego Suzuki Alto z lat 80.

To tzw. kei car, czyli miejski samochód z pudełkowatym nadwoziem, który świetnie sprawdza się w dużych aglomeracjach, gdzie trudno o wystarczającą przestrzeń. Takie auta mają sporo sensu, bo są maksymalnie praktyczne i niewielkie zarazem. Wystarczy dodać, że ten konkretny model ma zaledwie 3,8 metra długości.

Jiangnan U2
Jiangnan U2

Owszem, pod względem designu nie przyspieszają bicia serca, ale wszyscy zdają sobie sprawę, że w Europie będzie coraz drożej, dlatego część kierowców podejmie decyzję o nabyciu „mniejszego zła”. To bardziej niezależne rozwiązanie, niż komunikacja miejska.

Jiangnan U2 będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: 74 konie mechaniczne (120 niutonometrów) oraz 107 koni mechanicznych (160 niutonometrów). Bez względu na wybór wersji, napęd jest zawsze przedni.

Jiangnan U2
Jiangnan U2

Z chińskich danych technicznych wynika, że zasięg U2 ma wynosić od 305 do 406 kilometrów. Pojemność baterii litowo-jonowej nie została ujawniona. Jeżeli chodzi o miejskie potrzeby, takie możliwości są w zupełności wystarczające.

Oczywistym jest, że ceny prądu będą rosnąć i nie każdy ma możliwość ładowania auta z taniego źródła, dlatego sens zakupu uzależniony jest zarówno od kwestii ekonomicznych, jak i praktycznych. Niestety, nic nie wskazuje na to, by trend się odwrócił, dlatego trzeba powoli przyzwyczajać się do nadchodzących zmian.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poślizg Fiatem Uno

Utrata panowania na śliskiej nawierzchni. Ten Fiat Uno utrzymał status youngtimera (wideo)

BMW E39 ze skrzydłami

Zamontowali skrzydła na dachu BMW E39. Lot nie trwał długo (wideo)