w

Oto dlaczego nie korzystamy z kół sprężynowych (wideo)

Koła sprężynowe
Oto dlaczego nie korzystamy z kół sprężynowych (wideo)

Historia motoryzacji jest bardzo barwna. Zanim udało się dojść do aktualnego poziomu, odrzucono tysiące wynalazków i rozwiązań, które były ciekawe, ale nie sprawdziły się.

Wśród nich nie zabrakło kół sprężynowych. Na pierwszy rzut oka, wydawały się bardzo zaawansowaną konstrukcją. W teorii, poprawiały tłumienie nierówności i zapewniały lepszą amortyzację.

W praktyce, ograniczały stabilność pojazdu, co wyraźnie obniżało bezpieczeństwo. Warto jednak podkreślić, że w odróżnieniu od współczesnego ogumienia, nie potrzebują powietrza. Producenci pracują nad koncepcyjnymi kołami „bezpowietrznymi”, ale jeszcze nie pojawiła się tego typu konstrukcja w seryjnym samochodzie.

Niewykluczone jednak, że za kilka lat uda się wprowadzić takie rozwiązanie. Najważniejsze, żeby było trwalsze i bezpieczniejsze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota Yaris Cross cennik

Toyota Yaris Cross 2021 w Polsce: ceny, dane techniczne, wyposażenie

Ford Focus RS acceleration

Ford Focus RS po solidnym wzmocnieniu. Przyspieszenie do 284 km/h (wideo)