w

Opel Insignia Country Tourer

Auta takich marek, jak Audi czy Subaru miały już swoje uterenowione kombi. W przypadku koncernu z Ingolstadt są to modele oznaczone jako Allroad, u Subaru z kolei chodzi o konkretny, przygotowany od początku do końca w jednym zamierzeniu model – Outback.

 

Producentem, który idzie w ich ślady jest Opel, przejęty całkowicie przez GM w 1931. Do gamy nadwoziowej Insignii, która przeszła ostatnio lifting, wprowadzi we wrześniu tego roku nową odmianę – Country Tourer. Auto będzie o 20 mm wyżej zawieszone, a pod jego podwioziem znajdą się dodatkowe osłony.

 

Co najważniejsze i chyba oczywiste, Country Tourer będzie napędzane mocniejszymi silnikami (2,0 SIDI – 250 KM, 2,0 CDTI – 163 KM, 2,0 CDTI BiTurbo – 195 KM). Moc przekazywały będą sześciostopniowe przekładnie manualne lub opcjonalnie automatyczne – rzecz jasna, na obie osie.

 

Nie obyło się bez samoblokującego sprzęgła Haldex, używanego dla rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś.

 

Uterenowionego Opla, który, jak możemy przypuszczać, szutrową drogę i tak będzie omijał szerokim łukiem koncern zaprezentuje we Frankfurcie.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: WCF/Opel

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowa technologia Audi

Ford Tourneo Connect z silnikiem 1,0 EcoBoost