Auta takich marek, jak Audi czy Subaru miały już swoje uterenowione kombi. W przypadku koncernu z Ingolstadt są to modele oznaczone jako Allroad, u Subaru z kolei chodzi o konkretny, przygotowany od początku do końca w jednym zamierzeniu model – Outback.
Producentem, który idzie w ich ślady jest Opel, przejęty całkowicie przez GM w 1931. Do gamy nadwoziowej Insignii, która przeszła ostatnio lifting, wprowadzi we wrześniu tego roku nową odmianę – Country Tourer. Auto będzie o 20 mm wyżej zawieszone, a pod jego podwioziem znajdą się dodatkowe osłony.
Co najważniejsze i chyba oczywiste, Country Tourer będzie napędzane mocniejszymi silnikami (2,0 SIDI – 250 KM, 2,0 CDTI – 163 KM, 2,0 CDTI BiTurbo – 195 KM). Moc przekazywały będą sześciostopniowe przekładnie manualne lub opcjonalnie automatyczne – rzecz jasna, na obie osie.
Nie obyło się bez samoblokującego sprzęgła Haldex, używanego dla rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś.
Uterenowionego Opla, który, jak możemy przypuszczać, szutrową drogę i tak będzie omijał szerokim łukiem koncern zaprezentuje we Frankfurcie.
Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: WCF/Opel