Nowa generacja niemieckiego samochodu kompaktowego wjeżdża do polskich salonów. Właśnie poznaliśmy ofertę tego modelu.
Opel Astra 2022 kosztuje 82 900 złotych. Tyle trzeba zapłacić za bazową konfigurację tego modelu. Klient otrzymuje w zamian silnik 1.2 Turbo, który generuje 110 koni mechanicznych oraz 205 niutonometrów.
Zintegrowano go z sześciobiegową przekładnią manualną, która kieruje moc na oś przednią. W takim zestawie auto osiąga setkę w 10,5 sekundy i rozpędza się do 199 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi natomiast 5,5 litra.
Bazowy wariant wyposażenia nazywa się po prostu „Astra”. W podstawie można liczyć na bardzo duże wsparcie nowoczesnej i zaawansowanej technologii, która wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Wśród jej elementów znajdują się:
- rozpoznawanie znaków
- aktywne ograniczanie prędkości
- ostrzeganie przed kolizją (również z pieszym)
- automatyczne hamowanie awaryjne
- monitorowanie zmęczenia kierowcy
- utrzymywanie pasa ruchu
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- czujnik deszczu
- automatyczne światła
Jak widać, kierowca ma więc duże wsparcie nawet w bazowym egzemplarzu. Na tym oczywiście nie koniec, ponieważ podstawowy Opel Astra posiada inne udogodnienia. Użytkownik ma do dyspozycji m.in.: automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby w obu rzędach, pełen pakiet poduszek powietrznych, wielofunkcyjną kierownicę, 10-calowy ekran dotykowy, elektryczne, podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, reflektory do jazdy dziennej LED oraz tylne lampy diodowe.
Opel Astra 2022 – cennik
Oferta tego modelu jest naprawdę szeroka. Potencjalni nabywcy mają do wyboru pięć wersji wyposażenia (Astra, Edition, Elegance, GS Line i Ultimate) oraz sześć wariantów układu napędowego. W gamie znajdują się jednostki benzynowe, diesel i hybryda plug-in.
Nowy Opel Astra – silniki:
- 1.2 Turbo (110 koni mechanicznych)
- 1.2 Turbo (130 koni mechanicznych)
- 1.5 Diesel (130 koni mechanicznych)
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 koni mechanicznych)
Każdy układ został zintegrowany z napędem na jedną oś – oczywiście przednią. W 130-konnych odmianach można wybierać skrzynię (sześciobiegowy manual lub ośmiobiegowy automat). Przekładnia automatyczna jest standardem w 180-konnej hybrydzie.
Cennik Opla Astry wygląda bardzo interesująco, ale widać duży przeskok między podstawą, a drugim poziomem konfiguracji silnikowej. Różnica sięga 13 tysięcy złotych. 130-konna odmiana występuje jednak od razu z drugą wersją wyposażenia (Edition).
Topowy wariant, czyli hybryda plug-in z wyposażeniem Ultimate to koszt 173 900 złotych. W takiej konfiguracji można przyspieszać do setki w 7,6 sekundy i osiągać 225 km/h prędkości maksymalnej. W trybie elektrycznym da się pokonać do 60 kilometrów.