w

Nowy VW Tiguan – cena 2024. Diesel w niezłej cenie

Volkswagen Tiguan cena 2024
Nowy VW Tiguan - cena 2024. Diesel w niezłej cenie

Trzecie generacja dobrze znanego i lubianego SUV-a niemieckiej marki doczekała się polskiego cennika. Ile kosztuje „napompowany” kompakt z Wolfsburga?

Nowy VW Tiguan wjechał do lokalnych salonów. Właśnie poznaliśmy jego wstępną ofertę, która opiera się na trzech wersjach wyposażeniowych i tylu też silnikach. Niektórych na pewno ucieszy, że diesel utrzymał się w gamie.

Zacznijmy od tego, że debiutujące wcielenie jest minimalnie większe od poprzedniego. Ma 4551 milimetrów długości, 1939 milimetrów szerokości i 1640 milimetrów wysokości. Z kolei jego rozstaw osi sięga 2681 milimetrów.

Pod względem stylistycznym wpisuje się w najnowszy nurt stylistyczny, który jest stosowany przez niemieckiego producenta. Pas przedni został upodobniony do „elektryków” i Passata, o czym świadczą charakterystyczne reflektory, wąski grill oraz masywny zderzak z dużym wlotem.

Z tyłu dominuje blenda LED, która tworzy lity panel świetlny. Odrobinę stylistycznej dynamiki nadaje natomiast mocno pochylona szyba, nad którą umieszczono spory spojler. Profil ujawnia natomiast opadającą linię dachu, relingi, zwężające się przeszklenie boczne i plastikowe nakładki, które chronią błotniki.

Nowy VW Tiguan – dostępne silniki

Ofertę otwiera jednostka 1.5 eTSI, która generuje 130 koni mechanicznych i 220 niutonometrów. Sprzęgnięto ją z siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem, który kieruje całą moc na przednią oś. Osiągi są akceptowalne.

Masa własna tak skonfigurowanego pojazdu to 1598 kilogramów. Nowy VW Tiguan w bazowej odmianie silnikowej przyspiesza do setki w 10,6 sekundy i rozpędza się do 198 km/h. Według producenta, zużywa średnio 6,1 litra w cyklu mieszanym.

VW Tiguan - wersja bazowa
Nowy Volkswagen Tiguan – wersja podstawowa

Chętni na nieco więcej mocy mogą postawić na ten sam silnik, tyle że w wersji generującej 150 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. On także został uzupełniony siedmiobiegowym DSG i napędem na przód.

Ile waży taki wariant? Dokładnie 1616 kilogramów. Ma jednak znacznie lepsze osiągi. Rozpędza się do setki w 9,1 sekundy i potrafi pędzić 210 km/h. Jeżeli chodzi o apetyt, to niemiecka marka twierdzi, że wystarczy mu 6,3 litra na 100 kilometrów. W obu benzyniakach pracuje układ miękkiej hybrydy.

>Nowa Skoda Superb – cena 2024. Droższa, niż „Król Prestiżu”

Fani diesli na pewno ucieszą się z obecności silnika 2.0 TDI, który oddaje do dyspozycji 150 koni mechanicznych i 360 niutonometrów. Podobnie jak konfiguracje benzynowe, on także występuje z przednim napędem i automatem o siedmiu przełożeniach.

Osiągi Tiguana z konstrukcją wysokoprężną są dobre. Przyspieszenie do setki trwa 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Nikogo na pewno nie zdziwi,, że to najoszczędniejszy napęd w aktualnej ofercie. Zużywa średnio 5,3 litra w cyklu mieszanym.

W przyszłości należy spodziewać się wersji z układem 4Motion. Nie można wykluczyć także mocniejszych konfiguracji oraz hybrydy plug-in (PHEV), która pozwoli pokonać większe dystanse na samym prądzie.

Ile kosztuje nowy Volkswagen Tiguan?

Za bazowy egzemplarz trzeba zapłacić 153 390 złotych. Wtedy pod maską znajduje się 130-konny silnik benzynowy ze wspomnianym automatem. Co ciekawe, ta jednostka startuje wraz z drugim poziomem wyposażenia, czyli Life.

Pierwszy poziom wyposażenia (po prostu „Tiguan”) jest oferowany tylko z dieslem pod maską. Ile kosztuje takie połączenie? Dokładnie 163 890 złotych. Wydaje się, że największym zainteresowanie będzie wzbudzać 150-konny benzyniak, który wraz z odmianą Life kosztuje 161 790 złotych.

Nowy Volkswagen Tiguan - wnętrze
Nowy Volkswagen Tiguan – wersja podstawowa

Warto również wspomnieć o wersji limitowanej noszącej nazwę „Special Edition”. Jest ona pozycjonowana nieco niżej, niż flagowa odmiana Elegance. Można ją nabyć z każdym wymienionym silnikiem.

Wyposażenie „Tiguan” obejmuje m.in.: szary lakier Urano, 17-calowe felgi stalowe, reflektory LED, automatyczne włączanie świateł, czarne relingi dachowe, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, fotel kierowcy z regulacją wysokości, asymetrycznie dzielona kanapa, cały pakiet dostępnych asystentów jazdy i bezpieczeństwa, selektor trybów jazdy, czujnik deszczu, automatyczna klimatyzację, czujniki parkowania (przód i tył), cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran multimedialny i Bluetooth.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. to ma być atrakcyjna cena? niemiecka motoryzacja tonie i trzeba ich wspierać nadmierna cena? ludzie.. to jest warte 60-7/% tej ceny maksymalnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Splash

Niezawodne auto miejskie za 15 tysięcy złotych. Pięciodrzwiowe i praktyczne

Nowe BMW i4

Duży grill BMW lubiany coraz bardziej. Potwierdza to sprzedaż