Nowa generacja Golfa powoli zadomawia się na polskim rynku. Wkrótce na nasze drogi wyjedzie także odmiana Alltrack, która właśnie trafiła do oferty.
Uterenowiona wersja kompaktowego Volkswagena został oczywiście oparty na nadwoziu Variant (kombi). Jej wyróżnikami są przemodelowane zderzaki z ciekawie zaprojektowanymi punktami świetlnymi, nakładki progowe i osłony biegnące wokół dolnych partii karoserii, dedykowane felgi, przyciemnione szyby oraz zwiększony prześwit.
Ile kosztuje?
Tak, 176 790 zł to kwota, która rzeczywiście otwiera cennik. Nie można jednak od razu nastawiać się negatywnie, ponieważ auto jest dostępne w bardzo bogatej konfiguracji wyposażeniowej. W podstawie otrzymujemy m.in.: cyfrowe wskaźniki, 3-strefową klimatyzację automatyczną, łączność ze smartfonami (Apple Car Play, Android Auto), nawigację z 10-calowym wyświetlaczem, ledowe reflektory, system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy (Lane Assist), Aktywny tempomat ACC z funkcją „Stop & Go, pełną elektrykę szyb i lusterek oraz rozbudowany komputer pokładowy.
Volkswagen Golf Alltrack 2021 – dane techniczne
Sercem tego modelu jest jednostka 2.0 TDI, która generuje 200 KM i 400 Nm. Współpracuje z nią 7-biegowa przekładnia DSG, która przekazuje cały potencjał na obie osie. W takiej konfiguracji można osiągać setkę w 7,1 sekundy i rozpędzać się do 229 km/h.
Samochód jest przy tym oszczędny, bo średnio zużywa 5-6 litrów w cyklu mieszanym. Warto również wspomnieć o bagażniku, który oferuje 611-1642 litry pojemności.