Jaki będzie reprezentant segmentu D z Russelsheim?
Samochód dzięki nowej platformie zyska dodatkowe 55 mm długości, co z pewnością przełoży się na większą przestrzeń we wnętrzu. Mimo większych wymiarów samochód został odchudzony o około 175 kilogramów względem poprzednika. Pod maskę trafi m.in. nowy, 1.5 litrowy motor z turbodoładowaniem, który ma rozwijać 163 KM. Dostępny będzie również dwulitrowy wariant o mocy 250 KM, współpracujący z układem AWD i ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. Na wersję OPC będziemy musieli trochę poczekać, ale wstępne zapowiedzi sugerują, że model może otrzymać sześciocylindrowy silnik rozwijający około 400 KM. Nowości także wśród diesli – pojawi się topowy wariant z dwoma turbosprężarkami. Podobnie jak mniejsza Astra, nowa Insignia będzie korzystała z LED-owych reflektorów adaptacyjnych InteliLux – w tym wypadku liczba wykorzystanych diod zostanie podwojona z 16 do 32, co ma zwiększyć zasięg reflektorów do nawet do 400 metrów. Pierwsza prezentacja modelu zaplanowana jest na grudzień, a oficjalny debiut nastąpi podczas przyszłorocznych targów w Genewie.
Źródło: Motor1