Lexus wprowadza do oferty RX-a nową wersję nadwoziową o nazwie „L”, którą wyróżniają trzy rzędy siedzeń.
Zastosowanie dwóch dodatkowych miejsc chowanych elektrycznie w bagażniku wymagało sporej ingerencji projektantów. W wyniku tego auto zostało wydłużone o 110 mm, a tylna szyba – wyraźniej pochylona. Mimo tego, sylwetka SUV-a klasy premium wciąż prezentuje się zgrabnie i atrakcyjnie zarazem.
Wygodniejsze zajęcie „ostatnich” miejsc ułatwiają przesuwane fotele drugiego rzędu i szeroki otwór drzwiowy. Nie bez znaczenia są także dodatkowe uchwyty na kubki oraz trzecia strefa klimatyzacji. Dzięki tym dodatkom podróż każdego z pasażerów może być komfortowa.
Auto będzie dostępne w dwóch wariantach silnikowych:
– RX 350 L (silnik V6 3,5 l o mocy 294 KM, 8-stopniowa przekładnia automatyczna ECT-i, opcjonalny system Active Torque Control AWD z elektronicznie sterowanym sprzęgłem przed tylnym mechanizmem różnicowym regulujący podział momentu obrotowego w zakresie od 100:0 do 50:50 (przód/tył) w zależności od dynamiki jazdy i warunków drogowych);
– RX 450h L (hybrydowy zespół napędowy z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6, dwoma elektrycznymi jednostkami i przekładnią planetarną pełniącą funkcję przekładni bezstopniowej, łączna moc układu 313 KM, które trafiają na wszystkie cztery koła, niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o pojemności 37 kWh).