Kolejna generacja czeskiej przedstawicielki segmentu B doczekała się polskiego cennika.
Nowa Skoda Fabia jest wyraźnym skokiem naprzód – zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. Samochód wyraźnie wydoroślał, co z pewnością spodoba się europejskim klientom. Wraz z rozwojem konstrukcyjnym, zwiększyła się cena – teraz na ten model potrzeba około 6 tysięcy więcej.
Wersja bazowa kosztuje dokładnie 59 100 złotych. Podstawowa konfiguracja oparta jest na benzynowym silniku 1.0 MPI o mocy 80 koni mechanicznych. Współpracuje z nim pięciobiegowa skrzynia manualna. Uzupełnieniem napędu jest pierwszy poziom wyposażenia o nazwie Active.
Konfiguracje silnikowej nowej Skody Fabii:
- 1.0 MPI (80 koni mechanicznych, 5-biegowy manual)
- 1.0 TSI (95 koni mechanicznych, 5-biegowy manual)
- 1.0 TSI (110 koni mechanicznych, 6-biegowy manual)
- 1.0 TSI DSG (110 koni mechanicznych, 7-biegowy automat)
Za 110-konną wersję 1.0 TSI z sześciobiegowym manualem i tym samym wyposażeniem trzeba natomiast zapłacić 64 100 złotych. Od 66 150 złotych można dostać egzemplarz z jednostką 1.0 TSI generującą 95 koni mechanicznych, ale z drugim poziomem wyposażenia (Ambition). Wadą jest pięciobiegowy manual. Najdroższa aktualnie konfiguracja to odmiana Style ze 110-konnym silnikiem TSI i siedmiobiegowym automatem DSG. Ceny tej wersji startują od 79 650 złotych.
Bazowe wyposażenie, czyli Active obejmuje m.in.: asystentów pasa ruchu, kontroli odstępu, awaryjnego hamowania, klimatyzację manualną, 6,5-calowy ekran dotykowy, złącza USB-C, system Bluetooth, elektryczne sterowane z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, światła LED do jazdy dziennej oraz system wykrywający zmęczenie kierowcy.
Wersje wyposażenia nowej Skody Fabii
- Active (pierwszy poziom)
- Ambition (drugi poziom)
- Style (trzeci poziom)
Dopłata do drugiego poziomu (Ambition) oznacza dodatkowo m.in.: tempomat, 8-calowy ekran multimedialny, parasolkę w drzwiach kierowcy, sześć głośników, hamulce tarczowe z tyłu oraz tylne czujniki parkowania.
W topowym wariancie Style klient otrzymuje jeszcze m.in.: bezukluczykowe uruchamianie jednostki napędowej, dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektryczne szyby z tyłu, oświetlenie nastrojowe wnętrza, nawiewy w drugim rzędzie, podłokietnik, 16-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane spryskiwacze oraz kamerę cofania.