Polski oddział Hondy udostępnił cennik kompaktowego sportowca nowej generacji. Ile kosztuje Civic Type R FK8?
Przypomnijmy, że pod maską aktualnego wcielenia znajdziemy ten sam silnik, co w poprzedniku. To dwulitrowy, doładowany VTEC, tyle że wzmocniony do 320 KM i 400 Nm (2500-4000 obr./min.). Współpracuje z nim przekładnia manualna, oczywiście sześciobiegowa, która przekazuje cały potencjał na oś przednią. Type R osiąga pierwszą setkę w 5,8 sekundy i rozpędza się do 272 km/h. To pierwszy sportowy Civic dostępny z zawieszeniem adaptacyjnym, które zaoferuje odrobinę komfortu podczas codziennej eksploatacji.
Jego cennik otwiera wersja BASE za 146 500 zł. W tej cenie klient otrzymuje m.in.: systemy ostrzegania przed kolizją (FCW), ograniczający skutki kolizji (CMBS), utrzymywania na pasie ruchu (LKAS), ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LKAS), zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDM) i rozpoznawania znaków (TSR), ogranicznik prędkości (ISL), tempomat adaptacyjny (ACC), 20-calowe felgi Piano Black, kubełkowe fotele Recaro, multimedia Honda Connect, 8 głośników wejścia USB i HDMI oraz reflektory LED z automatycznym aktywowaniem świateł drogowych. Lakier metalizowany wymaga dopłaty 2500 zł.
Z kolei wersja GT kosztuje 154 700 zł. Znajdziemy w niej dodatkowo: dwustrefową klimatyzację, nawigację firmy Garmin, lepszy zestaw audio z 11 głośnikami oraz systemy monitorowania martwego pola w lusterku i ostrzegania przed zbliżającym się pojazdem podczas cofania. Pierwsze sztuki japońskiego hot hatcha trafią do salonów na przełomie sierpnia i września. Klienci mogą już składać zamówienia.