Rumuńska marka wciąż ma charakter budżetowy, ale jej samochody stają się coraz lepsze – z generacji na generację.
Nie inaczej będzie w przypadku elektrycznego hatchbacka reprezentującego segment A. Nowa Dacia Spring ma być znacznie lepsza od aktualnego wcielenia, a przy tym zachowa status najtańszego samochodu elektrycznego na rynku.
Mimo umiarkowanej ceny, ten niewielki model nie podbił polskiego rynku. Gdzie szukać powodu? Wielu potencjalnych nabywców wycofało się z pomysłu zakupu tego auta ze względu na przeciętną jakość – zarówno wykonania, jak i prowadzenia. Dla przykładu, Renault Zoe bije na głowę Springa w praktycznie każdej dziedzinie (no może poza łatwością parkowania).
Nowa Dacia Spring już niebawem
Tani samochód elektryczny to wciąż znacznie droższa propozycja niż budżetowy hatchback z silnikiem spalinowym, dlatego trudno, by Spring odniósł spektakularny sukces w naszym kraju. Do tego, Polacy stali się już bardziej wymagający i wolą dopłacić do auta o nieco lepszej jakości, a z konwencjonalnym napędem.
Samochody elektryczne mają być jednak coraz bardziej przystępne cenowo – przynajmniej takie jest założenie. nowa Dacia Spring musi zaoferować więcej za mniej lub tyle samo, by mogła śmielej patrzeć w stronę nowych klientów nad Wisłą.
W innych zakątkach świata jest jednak lepiej. Od wiosny 2021 roku udało się zebrać 120 tysięcy zamówień, co jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem. Spring pomógł zwiększyć sprzedaż Dacii o 6,8 procenta.
>Sebastien Loeb będzie jeździł Dacią. Istnieje duża szansa, że objedzie wszystkich
Nowa Dacia Spring znajdzie większą liczbę klientów, bo wkrótce trafi na kolejny ważny rynek – ten brytyjski. Dla niektórych pragmatycznych klientów oczekujących ekologicznego charakteru będzie to oczywisty wybór.
Dacia Spring z 2024 roku ma oferować zmodernizowaną stylistykę i nowe opcje wyposażenia. W takiej postaci powinna przetrwać około 2-3 lata, aż nie zostanie zaprezentowana nowa generacja, która powinna być prawdziwym skokiem jakościowym.