w

Mercedes Klasy E Long 2024. Przedłużona wersja dla Azjatów

Mercedes Klasy E Long 2024
Mercedes Klasy E Long 2024. Przedłużona wersja dla Azjatów

Dziś każdy ma przy sobie aparat fotograficzny, dlatego trudno producentom samochodów bardzo trudno dochować tajemnicy.

Wystarczy więc ogólna orientacja w motoryzacji, by przypadkowy świadek uwiecznił przyszłą premierę. Tak mogło być tym razem, kiedy do sieci wyciekł Mercedes Klasy E Long 2024, czyli przedłużona wersja najnowszej generacji popularnego modelu.

Pierwsze, co zastanawia to sens istnienia takiego samochodu. Być może ma to być tańsza alternatywa dla S-Klasy lub nieco bardziej prestiżowe wcielenie E-Klasy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że auto powstało z myślą o rynku chińskim, a tam nawet Octavia ma przedłużaną wersję, co w pewnym stopniu uzasadnia stworzenie takiego pojazdu. Jeżeli jest popyt, to musi być podaż.

Mercedes Klasy E Long 2024

Nowa wersja nadwoziowa jest bardzo spójna stylistycznie i podobna do tej pierwotnej. Pomijając dodatkowe oznaczenia na klapie bagażnika, trudno byłoby rozpoznać, że to wariant przedłużony. Dopiero z profilu można dostrzec nieco dłuższe drzwi z tyłu oraz większe przeszklenia. Do tego dochodzi szerszy słupek C.

Pozostałe elementy stylistyczne są zbieżne. Frond zdobią reflektory o nowym kształcie, które zostały uzupełnione eleganckim grillem. Z tyłu dominują wąskie lampy zachodzące na klapę bagażnika. Łączy je chromowana listwa.

Mercedes Klasy E Long 2024
Przedłużoną wersję z tyłu zdradza jedynie oznaczenie

Niemiecki producent nie ujawnił jeszcze danych technicznych tego modelu, ale chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii pozwoliło sobie to zrobić za niego. Wiemy zatem, że Mercedes Klasy E Long w najnowszym wydaniu ma 5092 milimetry długości, 1493 milimetry szerokości, 1880 milimetrów wysokości oraz 3094 milimetrów rozstawu osi. To oznacza, że wciąż jest nieco krótszy, niż najnowsza S-Klasa.

>Mercedes Klasy E 2024. Trochę S-Klasy, trochę EQE

Przedłużony wariant E-Klasy będzie dostępny z dwoma wariantami mocy – oba są oparte na dwulitrowym silniku benzynowym. Pierwszy z nich, E 270 L, oferuje 204 konie mechaniczne i pozwala rozpędzać się do 233 km/h. Drugi, mocniejszy, czyli E 300 L, oddaje do dyspozycji 255 koni mechanicznych i umożliwia osiąganie 245 km/h.

Oficjalny debiut przedłużonej Klasy E powinien nastąpić w najbliższych miesiącach. Auto będzie produkowane w zakładach Beijing Benz przez spółkę BAIC i Mercedesa.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volvo V60 B3

Volvo V60 B3 – test, dane techniczne, cena, opinie

KG Mobility Musso 2024

KG Mobility Musso 2024. To już nie jest SsangYong