Niemiecki SUV z napędem elektrycznym doczekał się wymagającej próby związanej z nagłą zmiany toru jazdy.
Mercedes-Benz EQA reprezentuje segment kompaktów. To ekologiczna wariacja na temat modelu GLA. W teście łosia wziął udział egzemplarz z 2021 roku wykorzystujący opony Bridgestone Turanza T005 MO 235/50 R19.
Nie jest tajemnicą, że ciężkie baterie wpływają na właściwości jezdne samochodów elektrycznych. Prezentowany model waży 2040 kilogramów. Przejdźmy jednak do rzeczy…
Przy 74 km/h nie było najmniejszych kłopotów z zachowaniem odpowiedniego toru jazdy. Bardzo stanowczo reagujący system stabilizacji toru jazdy wyraźnie obniżył prędkość. Dopiero przy 76 km/h pojawiło się strącenie pachołka, ale udało się zachować odpowiedni kierunek. Nie ma wątpliwości, że to dobry rezultat jak na elektrycznego SUV-a.
Przypomnijmy, że Mercedes-EQA 250 oferuje 188 koni mechanicznych i 375 niutonometrów. Takie wartości pozwalają na osiąganie setki w 8,9 sekundy. Ceny tego modelu zaczynają się od 199 900 złotych.