w

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC – cena w Polsce. Naszykuj cztery stówy

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC - cena w Polsce. Naszykuj cztery stówy

Nowa generacja niemieckiego SUV-a doczekała się polskiego cennika, w którym zagościła właśnie jedna z usportowionych wersji.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC, bo o nim mowa, to pierwszy z tych najmocniejszych wariantów w gamie. Podejrzewamy, że ta konfiguracja będzie cieszyła się dużą popularnością – nie tylko w Polsce, ale też całej Europie.

Zmiany stylistyczne są wyraźne. Pas przedni zdobi grill o nowej fakturze – z pionowymi żebrami. Nieco niżej wkomponowano sportowy zderzak. Profil ujawnia natomiast nakładki progowe oraz dedykowane felgi aluminiowe. Z kolei tylna część karoserii to wyraźny spojler, dokładka do zderzaka z dyfuzorem i oznaczenie na klapie bagażnika.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC – cena

Przejdźmy teraz do kluczowych liczb. Prezentowany model startuje od 398 900 złotych. Nie jest to mała kwota, ale biorąc pod uwagę oferty konkurentów, nie ma mowy o przesadzie. Trzeba jednak zaznaczyć, że mówimy o cenie wyjściowej, którą mogą podnieść dodatki.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

Co otrzymujemy w standardzie? Fotele AMG obszyte syntetyczną skórą ARTICO, rozbudowane multimedia oparte na systemie MBUX, pełną „elektrykę”, cyfrowe wskaźniki i wiele, wiele innych elementów. Auto można doposażyć również w różne opcje, m.in.:

  • Pakiet AMG Night: 4317 złotych
  • Pakiet AMG Night II: 3166 złotych
  • Pakiet AMG Karbon (zewnętrzny): 16 981 złotych
  • Lakier Manufaktur (szarość grafitu magno): 18 996 złotych
  • Fotele AMG Performance high-end: 26 710 złotych
  • Pakiet AMG Dynamic Plus: 11 513 złotych

Krótko mówiąc, jeżeli pieniądze nie będą ograniczeniem, to łatwo zbliżyć się do 500 tysięcy złotych. Podejrzewamy, że mało który klient zdecyduje się na zakup tego modelu bez żadnych dodatków. To jednak zweryfikuje czas.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

A co z układem napędowym? Sercem samochodu jest dwulitrowa, doładowana jednostka benzynowa. Dzięki niej Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC ma 421 koni mechanicznych. Warto dodać, że spalinową konstrukcję uzupełnia system BSG, czyli rozrusznik połączony z alternatorem, który wraz z dwulitrowym benzyniakiem tworzy układ miękkiej hybrydy i daje zastrzyk 14 dodatkowych koni mechanicznych.

Sprint do setki zajmuje 4,8 sekundy, co przy tych gabarytach jest naprawdę świetnym rezultatem. Za bezpieczne i wydajne prowadzenie odpowiadają między innymi seryjny napęd na obie osie, zawieszenie AMG RIDE Control z adaptacyjną regulacją tłumienia, aktywna oś skrętna i odpowiednio skonfigurowany automat.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opel Experimental Concept EV

Opel Experimental Concept EV, czyli wizja przyszłości

Opel Mokka 1.2 Turbo A8

Opel Mokka 1.2 Turbo A8 – test, cena, dane techniczne