Łada – temat rzeka. Ta rosyjska marka była u nas popularna, szczególnie w okresie PRL-u. Potem jednak przyszedł do Polski upragniony Zachód…
Dziś temat Łady wraca jak bumerang. Wszystko za sprawą nowego właściciela, czyli aliansu Nissan-Renault, który przejął stery firmy w 2014 roku. Modele ikony Bloku Wschodniego nie imponują jeszcze jakością i nowoczesnością, ale trzeba przyznać, że coraz wyraźniej widać w nich postęp. Właśnie dlatego podjęto decyzję o ich wprowadzenie na rynki Unii Europejskiej. U nas będzie to raczej budżetowa propozycja, co nie znaczy, że nie zainteresują się nią klienci. Na pierwszy ogień Łada będzie oferowana w Słowacji. Ma zwiększyć popularność marki za pośrednictwem Vesty, czyli nowego auta, z którym wiązane są spore nadzieje. Jesteśmy jednak ciekawi, czy dojdzie do wewnętrznej walki z Dacią, która również należy do tej samej grupy.