Marki samochodowe przez lata muszą budować swój wizerunek. Nie jest łatwo zdobyć zaufanie klientów, jednak wystarczy tylko jedna wpadka, by stracić bardzo dużo…
Ważna w tej materii jest konsekwencja i uczciwość. Istotna wydaje się także obsługa i odpowiednia gama modelowa. Nie bez znaczenia jest także odpowiednie zaplecze finansowe, które pozwoli na globalny marketing. Summa summarum, wiele rzeczy wpływa na odbiór firmy.
Amerykański Instytut J.D. Power postanowił zbadać zadowolenie klientów i stworzył zestawienie firm, które mają największe powody do dumy. Warto dodać, że badanie przeprowadzano po 90 dniach użytkowania pojazdów. Ku zaskoczeniu, na jego szczycie znalazła się KIA. Jak widać, koreańska marka radzi sobie coraz lepiej i bez problemu może konkurować z najlepszymi. Tak kształtuje się lista z pominięciem marek, które nie są dostępne na polskim rynku:
1. Kia
2. Porsche
3. Ford
4. BMW, Chevrolet, Hyundai
7. Nissan
8. Volkswagen
9. Mini