w

Kolejny dwucyfrowy wzrost sprzedaży Mercedes-Benz

W listopadzie bieżącego roku Mercedes-Benz dostarczył 133 441 samochodów (+10,9%). Szczególnie imponujące wzrosty sprzedaży odnotowano w Japonii (+43,2%), Chinach (+26,1%) i USA (+13,4%). Klasa S krótko po premierze zdobyła tytuł najlepiej sprzedającej się limuzyny na świecie. Od początku roku Mercedes-Benz jest najszybciej rosnącą marką premium na świecie – od stycznia klienci nabyli 1 322 500 aut spod znaku trójramiennej gwiazdy (+10,7%). W ciągu minionych jedenastu miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 605 662 auta (+6,6%).

 

Nowe Mercedesy cieszą się niesłabnącą popularnością między innymi w Wielkiej Brytanii, gdzie od stycznia dostarczono ponad 101 285 samochodów – to niemal o jedną piątą więcej niż przed rokiem (+19,2%). W Niemczech w listopadzie Mercedes-Benz zwiększył rynkowy udział do 9,2 proc. i po raz kolejny uzyskał tytuł najchętniej wybieranej marki premium na rynku. Od początku roku zarejestrowano tam 235 261 aut spod znaku trójramiennej gwiazdy. W ubiegłym miesiącu producent ze Stuttgartu ustanowił kolejny rekordowy wynik w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedał 34 376 samochodów (+13,4%) i gdzie wciąż pozostaje najpopularniejszą marką premium. Listopad okazał się bardzo udany również na rynku chińskim. Tamtejsi klienci kupili 21 277 nowych Mercedesów, o 26,1 proc. więcej niż przed rokiem, a Klasa S została uznana „Samochodem Roku” przez jury złożone z redaktorów naczelnych wiodących mediów motoryzacyjnych z Państwa Środka. Także w Japonii Mercedes-Benz był w listopadzie najpopularniejszą marką premium (4332 szt., +43,2%). Imponujące wzrosty uzyskano również w Brazylii, Rosji i Korei Południowej (odpowiednio: 59,4%, 17,3% i 15,0%).

 

Niedługo po prezentacji nowej generacji, Klasa S znowu jest najlepiej sprzedającą się limuzyną na świecie – tylko w listopadzie dostarczono 7617 egzemplarzy modelu (+47,3%). Znakomitym wzięciem cieszy się również nowa Klasa E, dostępna teraz na wszystkich rynkach – w ubiegłym miesiącu znalazła 32 693 nabywców, o 17,9 proc. więcej niż przed rokiem. Dynamicznie rośnie także sprzedaż SUV-ów ze Stuttgartu (294 130 sztuk od początku roku, +14,4%) oraz nowej generacji modeli kompaktowych. W listopadzie br. na drogi wyjechało 33 382 egzemplarzy Klas A, B i CLA, o 53,8 proc. więcej niż przed rokiem. Popyt na Smarta Fortwo w ubiegłym miesiącu zwiększył się o 13,3 proc. Model jest szczególnie popularny w Chinach i USA, ale jego sprzedaż wzrosła też w Niemczech oraz we Włoszech.

 

Autor: Artur Balwisz/Mercedes
Źródło: Mercedes-Benz

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure – miejski szyk

Chevrolet idzie w stronę wschodu